Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Lena - 13 augusti 2012 21:26


Solen värmer gott denna kväll och då passar vi på att äta middag i soliga hörnet vid bastun. Mysigt värre.....

Bredvid oss växer denna stora härligt gula växt. Ett riktigt praktexempel faktiskt. 

( ja, ja....fråga nu inte vad den heter, borde väl kunna men som alla vet.....nix, inte en chans att jag vet det...)

Efter en stund börjar vi titta lite närmre och ser då myllret av humlor på blommorna. En enorm aktivitet och man kan nästan höra hur de små liven smaskar, sörplar och njuter av allt. Vilken festmåltid det blev för insekterna.

   


På radio och förmodligen på tevenyheterna pratas det mycket om den internutredning som norska polisen gjort angående hela Utoya-attentatet, hur polisen agerat, om det var tillräckligt, i tid etc. Utredningen är kritisk mot hur polisen agerat, att man skulle kunnat åka till Utoya tidigare och att man skulle ha haft andra fordon m.m Men....inget går ju nu att göra ogjort....man vet faktiskt inte om det hade räddat några eller om utfallet blivit lika fruktansvärt....

 

Tänk att vara en av de poliser som var med i utryckningen, en av de som gjorde allt för att rädda livet på ungdomarna, nån som kanske redan nu bär på tankar om "varför gjorde jag si eller så" eller " tänk om vi kommit dit tidigare..". Utredningen skapar nog mer ångest än nytta...fast jag antar att det är rutin att sådant utförs vid sådana stora händelser.

 

¤¤¤¤¤¤¤¤

 

För den nyfikne kan jag meddela att stickningen klarade sig bra trots mitt hastighetsrekord med stickorna....jag är lite imponerad av mig själv....fast jag ska nog inte göra det till en vana, det där med pillrigt handarbete och oerhört spännande sport-tittande....

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards