Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Drag på byn!

Av Lena - 19 augusti 2012 09:46


Varje augusti är det allmän mobilisering i vårt lilla samhälle. Det är dags för marknads/happeningsdag med allehanda roliga saker som korvätningstävling, musikunderhållning, ankrace, loppis här och loppis där, bilutställning och mycket mycket mer. 

     

För det mesta går vi alla man ur huse för att vandra gatan upp och ner och vara en del av det hela. Igår blev vi desstom begåvade med oerhört vackert väder. Solen och värmen låg på men en behaglig vind hjälpte oss må kanonbra.


       


Det var kul att beundra de blanka amerikanarna i parken. Herregud vad putsade och blanka alla var, det måste ha tillbringats många timmar med vax och trasa...

Vill jag ha en sån? Njae, tveksamt...men roligt att se, det var det!

 

     

Som vanligt kunde man gå bland marknadsstånden och se och peta på massor av saker.  Det som slår mig varje gång jag gör en sån repa är att det finns så många människor som sitter hemma i stugorna ocg pysslar med hantverk. Tänk vilken kraft! Och vilken skaparglädje....

Sen kanske jag inte direkt kände ett stort behov av att köpa, inte den här gången i alla fall. Det blev ett pannband för kommande kyliga dagar (hu..)och lite hundgodis.... hunden ska ju ha sitt .

 

  Idrottsföreningen hade som vanligt funktionärer på plats och maken fick plötslig ett större användningsområde för sin rödvita Polenkeps. Inköptes vid EM då han och grabbarna hejade på Polen i nån match. Hade blivit lite glest med användningstillfällen om kepsen bara används vid matcher mot Polen....så vår egen förening har blivit fullgoda ersättare.

Heja rödvita lejonlaget!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Line Dance.

Nån som kan det? Kan tro att det gömmer sig en och annan dansare där ute i etern. 

Syster och jag satt ner vid, den för stunden uppbyggda dansbanan och fick se en uppvisning av vår egen linedanceklubb. Det var så kul att se och vi blev lite imponerade av deras stegformationer, koordinationsförmåga och dansglädje.

Wao, det såg ut att vara knepigt men kul....inte alls bara att kliva runt utan en svettig sport...så att säga. Imponerande!

   

Hunden blev dock lite lite uttråkad av att ligga där i skuggan och se dessa fötter gå, snurra och stampa. 

Syster och jag vandrade sen iväg med några små snurrar och klacksparkar, helt klart inspirerade.

Dagen fortsatte i kalasandets tecken. En härlig kväll med familjen.

   

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Inatt eller kanske tidigt imorse vände vädret. Från att ha den där härliga sensommarhettan redan vid tidiga morgonkaffet har vi nu det mer bekanta blåsigt-och-13 grader-läget. Än så länge charmigt eftersom altanens fönster skyddar mig men är dock mer osäker om jag lika entusiastisk vid kvällningen.

 

Ikväll ska jag ge mig i kast med något okänt....åtminstone outforskat. Ska prova terrängträning...alltså kuta i skogen, krypa i sand och tunnlar, lyfta stockar och annat som naturen erbjuder. Ska bli så spännande och kul.

Om jag överlever detta är mer osäkert...

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

På löpet idag? Tja, jag ögnade igenom nätupplagorna och de flesta frontar med ett jättebråk utanför Malmö. Enligt polisen har två familjer en konflikt och de kom ihop sig på nåt vis och sen blandade sig fler och fler in i gruffet. Då statsmakten kom för att reda ut och avstyra var det ca 200 personer igång. 

Man kan undra vad det var som satte igång det hela? Har de stått på var sida om staketet och viftat åt varandra....eller satt lappar i trappuppgången gång på gång..

"dina ungar får inte leka på vår gård", "den här grusvägen har vi alltid kört på..så det så", " er tupp gal så högt och tidigt på morgnarna"....

Fantasin åker igång, det är då säkert....  


 

Vi lär få läsa mer....

 

Sådärja, dags för kaffesväng 2 för dagen

 

Mortuta


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards