Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Lena - 25 augusti 2012 08:46


Gårdagen kommer att bli ihågkommen som Stora Skyfallets Dag. Åtminstone lär vi i vårt hem minnas det. Vårt projekt med takbyte är inte helt lyckat i kombination med ihållande störtregn. Firman gav upp efter några timmars jobb, dvs de satt i bilen och väntade och väntade och väntade....själva sprang vi runt med handdukar och täckte för altanväggarna. Plötsligt stod det helt klart för mig vad hängrännor och stuprör har för funktion. (hm, om jag någonsin tvivlat alltså...). Det spröt åt alla håll längs väggar och fönster....lite åt skruva-på-kranen efffekten...

 

Nåja, brasa och ett glas vin på kvällen fick kompensera.

 

 

Så kom morgonen igen med sol och behaglig tillvaro. Regnskvättade äpplen i träden, så vackert. Ljuslyktorna har mer en skepnad av fågelbad denna morgon. 

   

 

Eftersom hundskrällets uppfattning om vad som är första-promenadtid är något annorlunda än vad vi anser och att hans behov är något mer akuta, tror vi i alla fall, blev även denna morgon sex-på-morgonen-tidig. Redan vid halv åtta var hunden rastad och en stadig frukost avklarad. Då börjar det klia i hemmafixarfingrarna hos en av oss.....och det är då inte mina kan jag avslöja.

Upp på stegen och "bara kolla lite och kanske banka i nån spik...".

Jaja, ingen rast - ingen ro. Det är väl då bara för mig att dra på arbetskläder och gå ut och dra spik även jag. Gemensamma projekt blir lite mindre jobbiga och långtråkiga,  inbillar jag mig i alla fall.

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Slutligen sänder jag en varm och tröstande tanke till en vän som nyligen tragiskt mist sin son. Det går nog inte att föreställa sig eller sätta sig in i smärtan och sorgen för de föräldrar som drabbas av detta. Åh, tänker på hur man över huvudtaget skulle ha ork att gå vidare...Sorg är tungt att bära...

 


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards