Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Lena - 26 augusti 2012 21:43


Rätt länge har jag vidhållit att regn är härligt. Det är mysigt då det stänker på rutorna och studsar mot asfalten. Pölar som man kan cyklar igenom samtidigt som man håller upp fötterna mot styret, regntyngda träd och buskar...

Jo, jo...länge har jag hävdat detta. Mest som ett sätt att inte bli helknäpp då det sätter igång och sannolikt också för att det ligger i min personlighet att se det mesta ur ett positivt perspektiv.


Men nu....nu får det vara nog. Nu är det inte roligt längre. Jag skiter i om det är mysigt med regn-rinnande fönster och sånt, tända brasor och varma tekoppar. Jag vill verkligen att det ska sluta nu...NU!


Vårt yttertak är ju, som jag tidigare berättat, under ombyggnad...rättare sagt är det mitt i byggandet just nu. För stunden plast och bräder och ingen plåt på halva huset, inga rännor eller stuprör.  Det rinner in på altanen och skvätter överallt runt knutarna.

Skit!!!


Husets förråd av handdukar ligger nu längs uterummets väggar och vi vaktar oroligt på att det som inte får hända ska hända, att takplasten ska säcka ihop och hela uterummet dränks in i vatten...kan bli en lång natt.

 

 

Men, men....få se nu.

Hur kan man nu vända detta till något positivt? Syresättningen av luften är enorm? Möjligheten att tvätta håret i regnvatten ökar dramatiskt...har ju hört att håret ska bli så vackert glänsande...eller?

Bilen blir gratistvättad?

 

Suck

 

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards