Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Rik, frisk och lycklig? Jatack, gärna!

Av Lena - 24 februari 2013 14:21

 


Ja, herregud...Rik, frisk och lycklig...det är väl det man vill vara?

Gärna alla tre delarna....erkänn!!!

 

Det här är en underbar bok med teckningar och klokheter utfunderade av Anna-Karin Elde. Jag fick den av en god vän då jag var sjuk och hade svårt att läsa längre stycken text. Då passade det utmärkt med humorbilder och underfundighetskommentarer. Precis i min smak.

Några smakprov kanske? Varsågoda.....      

 

Tillbaka till de tre önskemålen. Rik. Frisk. Lycklig. Handen på hjärtat....man vill ha alla tre delarna, eller hur? Jaja, med en stor skopa "nämeninteskadåväldåjagdå"-anda så säger vi väl givetvis med enad röst nej till rikedomen ( för sån ska man väl inte va...) men resten är ju okej.

Fast....lite i börsen så att man klarar sig eller?

Kunde väl tro det. Så skönt, jag är inte ensam om att vilja det...

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Nu har jag förhoppningsvis drivit influensan på flykten. Det blev ingen såndär jätteflunsa utan en liten nätt hosta med svullna och röda ögon och feber-sväng. Tillräckligt om nån frågar mig.

 

Sångsvängen i veckan blev det inget av. Körde ur, grenslade eller vad man nu skulle sagt i sportvärlden....alltså blev kvar på avbytarbänken

 

Jubilaren som jag tänkt tjoa och tjimma för....ja, hon fick kalasa med kaffe och tårta med andra....jag firade henne i tanken istället. HURRA för Annelie !!

 

 

 

Denna dag har solen och värmen (ja, alltså vårvintervärmen då...+2 grader och takdropp....inte +20 som malteserna stoltserade med i förmiddags...) kommit till byn. Förbi vårt hus har skoteråkare, sparkstöttingförare, stavgångare, hundrastare och skidåkare med barn i pulka passerat med jämna mellanrum. Sååå mysigt och såååå vårvintrigt. Man kan ju nästan tro att vi bor efter skoterleden men nej ,det är en vanlig gata, jag lovar.

 

Bästa tiden på vintern och sån himla tur att detta väder råkade infalla på en söndag. Det brukar ju vanligtvis vara på vardagar då de flesta inte kan njuta av tillfällena.

 

Hunden och jag tog en lång och tempofylld power walk-sväng, tror faktiskt att vi båda blev nöjda och kunde svettiga sitta på bron och vila ut.

Han med ett litet tuggben och jag med lite ljudbok som belöning.  

 

Batterierna laddade för en ny vecka. Hur peppar du dig inför ännu en måndag?

 

 

Mortuta

 

 

 
 
Helga

Helga

28 februari 2013 15:05

För mig kan måndagen vara en fredag så det är inte riktigt samma men visst kan man känna sig lite motsträvig ibland. Försöker inte tänka för mkt innan.

Sv; Jag köpte två skönlitterära böcker och en kokbok. Faktiskt en ny "Vår kokbok". Den jag har är säkert minst 20 år gammal och det var en hel del modernare recept i den nya. Ska bli kul!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards