Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Snabbare än allt....

Av Lena - 28 mars 2013 20:30

 


 


Kort dag idag, solsken och en längtan till påsklov och massor av friskluft. Jag skyndade mig hem från jobbet medan solen ännu värmde i ryggen. För övrigt min första cykeldag för våren, håret fladdrar i vinden...peppad till max för en bra eftermiddag. Maken hade redan ringt och meddelat att han gett sig ut på en långtur över isen med hunden och skate-skidorna. 


Svängde i på gården och fann till min förvåning en totalt utmattad jycke som mottagningskommité. Snabb kontakt med maken gav informationen att nån av de två ( kan vara hunden.....?) hade lite mer fart i skogen och mer bråttom hem...Kenzo var liiite före sin förare, kan man säga.Nåja....det var en glad jycke med lång flåsig tunga tog emot mig på förstukvisten. 

Hm ,av nån anledning var Kenzo inte lika intresserad av min utesväng som han brukar...håller han på att tackla av eller? Njae, knappast....är möjligtvis mer bekväm.

Solglasögonen kom på och jag fick också njuta av skärtorsdagen. Härligt.

Det enda som saknas är faktiskt påskkärringarna....inte en enda i sikte så här långt...och vi som laddat med godis...för en gång skull.

 

Lite matpysselkväll och påskplanering fyllde den tidiga kvällen. Tända ljus, bra musik i högtalarna och avslappnade familjemedlemmar.

  Skrattade gott åt vårt parallellrace med Ipads....en med dagstidningen och en med recepten. Gissa vem som gjorde vad? Tekniken gör stora kliv in i vårt vardagsliv, det är då en sak som är säker.

 

  Nåja, ett glas champagne och ett trevligt middagssamtal kunde kompensera enskildheten vid plattorna...Känslan av helg har varit massiv idag så fredagsmyset är denna vecka förflyttat till torsdag.

Städlångfredagen kommer som sagt ändå imorgon. 

 

Avslutar med en ljuvlig bild på vår kära underbara familj. Andra familjer kanske går till fotografen och tar fina, uppklädda bilder.....Vi tar en skidbild istället!

 

 

 

Puss på er alla i familjen!!

 

 

Mortuta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards