Alla inlägg den 4 april 2013

Av Lena - 4 april 2013 18:10


  Det är påsklov och jag har fortfarande möjlighet att ta del av ledigheten, åtminstone några dagar. Försöker kombinera mina administrativa arbetsvillkor men ändå ha kvar en gnutta lärare, alltså smyga mig in i ett annat arbetsätt. Detta resulterar detta påsklov i två dagars arbete och två dagars lov. Vilken tur att jag då valt en solig dag som ledig.....eller nu är det ju så att alla andra dagar också varit soliga och ljuvliga. Vilken tur!

 

Förkylningen knackar på axeln, svullen hals och sånt.....skit. Men så länge det inte är feberläge så trampar jag på som vanligt, det enda som absolut inte fungerar är rösten. Ljudet kommer och går, är inte att lita på. Så det är väl bara att vara tyst då....

 

Ambitionerna under några lediga dagar då? Det man planerat och tänkt?

Tja...min lista är för en gångs skull kort...rent av sparsmakad. Genomgående trevliga saker... Sy de där kuddarna som kommer att bli så fina i soffan, läsa den där boken som måste lämnas tillbaka till bibblan snart... Lika fullt är det inte så lätt att få det gjort. Det är så lätt att "bara göra nåt annat en liten stund, vila liten kvart, kisa mot solen en extra minut...".

Verkligheten är inte sämre än planeringstillvaron, absolut inte...men kuddfodralen är ju kvar och boken förblir ju oläst....

 

  Många bloggar innehåller matbilder, recept och mer eller mindre ingående beskrivningar av matintag. Så även FB-uppdateringar och Instagram. Under rätt lång tid har det visats överallt vad man äter, med mer eller mindre inspirerande bilder. Man kan ju fråga sig varför. 

 

För fem år sedan hade nog inte ens den mest matintresserade tänkt tanken, på nåt vis var det lite för personligt att visa vad man äter. Skylta med sina vanor...

Men...nu ska vi ju påminna oss om att vi sällan ser blodpudding, fabriksgjorda fiskpinnar eller burkköttsoppa som vi ser på Instagram...eller?

Nej, det är den ena tjusiga monteringen av kött,sås-och-potatis efter den andra...

 

Nåja, för att stilla alla nyfikna...de som gått och grunnat på vad Mortuta äter...bjuder jag på några bilder från en god middag härförleden.

Men se det som en engångsföreteelse..hi,hi.

 

     

Räkcocktail, lammstek och en massa annat gott. Vi åt så "magen stod i fyrkant"..på finaste porslinet....för övrigt är det synd och skam att jag sällan eller aldrig använder de där fina tallrikarna, nöter istället på det slitna vardagsporslinet dag ut och dag in. Tänk, om man skulle räkna ut timtidsanvändningen på tjusighets-porslinet som som regel finns hos de flesta familjer jämfört med nyttjandet av det kanstötta billiga....vilken skillnad på siffror det skulle bli. 

Man kan ju undra varför?

Det får bli ändring på det. 

 

Nåja, nu är det dags för varmt te kryddat med ingefära, honung och allt annat som hjälper. Har gott hopp om att alla elaka snuvor som "står på min bro, knackar på dörren och vill bo hos oss" jagas på flykten igen...

 

Avslutar med några ljuvliga bilder från en solig promenad hunden och jag hade på isen för några dagar sedan.

     

 

Mortuta

 

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards