Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Lena - 10 maj 2013 21:26

 

Den här bilden får symbolisera vad Mortutafamiljen roar sig med under denna förlängda helg. Fast...hm, roar och roar...kanske fel ord. Det är mer av svett, svordomar och kämpande med diverse verktyg. Vilken tur att vi inte har nån som spelar in allt som hojtas rakt ut i luften då det inte riktigt går som man vill. 

 

Gissar att väldigt många känner igen sig, eller hur?

 

   Vårt gamla, riktigt hundklo-slitna, nernötta och allmänt fula parkettgolv har stått på tur att bytas ut en längre tid. I motljus har vi under rätt många år sett långa. långa repor av inte bara en hunds racer-springande...nej, det har tydliga spår av jycke 1 och 2 också...men droppen blev för några veckor sedan då vi kände hur det började svikta betänkligt på några ställen och rasrisken kändes mer äverhängande än nånsin.

 

Men...nu är det gjort. Nästan klart...det där småbitarna fattas...sista piffen ni vet...

visst är det ofta så att de där småbitarna som behöver limmas dit, filas på, ska-bara-fixas-till ofta tar sån himla tid att få dit? Som om energin för renovering går spikrakt ner då huvuddelen är gjord. Tror att många känner igen sig i det. 

 

Men trots allt...Åh, så snyggt det blir.

Snyggt jobbat maken!

 

Försöker nu övertyga maken om att det är ju bara är att fortsätta i nästa rum. Fattar inte riktigt att han ser ut som om jag sa nåt fel? Vadå, jag kan sköta markservicen med kaffe, mackor och glada tillrop minst en helg till om det skulle behövas...

 

Okej då, jag är väl beredd att slita med själva läggning av plankorna också...

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

  I min planering och föreställningsvärld om denna helg ingick definitivt inte regn och kyla. Jag hade tänkt mig en 10-15 grader och solsken. Mysigt häng utomhus med grillande, en vinskvätt kanske och pyssel i trädgård och en och annan långrunda med hunden i skog och mark. Lite spontanumgänge med vänner sådär som man ser i matmagasinen, ni vet. Men icke det!

 

Vad har det då blivit? Snabb språngmarsch med hunden till skogen för akutrastning eftersom regnet står som spön i backen. Dubbla jackor och huva och vantar och toppluva för att inte frysa ihjäl, toksnabb cykeltur för att sen värma sig vid brasan. Mat framför teven för att det är då man kan vira in sig i en filt samtidigt.

 

Snopet.

 

Ja,ja....det kan väl bara bli bättre då... Imorgon är en annan dag..som han, Christer Björkman, brukar sjunga.

 

Nu ska jag vira in mig i tevesoffans filt och se hur Montazami med flera klarar av veckans danser i Let´s Dance.

 

Perfekt kallvädersfredagsnöje!

 

Mortuta

 

 

 

 

 


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards