Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Lena - 7 augusti 2013 21:28

 


Nämen, hur gick det här till?

 

Är det redan slut....semesterledigheten alltså.

 

Inga fler sena sena nätter med korsord, radio och tända ljus?

Inte somna om efter morgonkaffet?

Slut på mitt-på-dagen-siestan och lilla glaset rose´?

Nja....åtminstone inte lika ofta....

 

  

 

Tänk så fort den går, den där ledigheten som man längtar efter hela mörka vintern Antagligen är det pga vårt mörka klimat och vår hunger efter sol och värme som gör att vi rätt ofta intensivupplever sommartiden. Maxat av det mesta, både sånt i kategorin fart och även dito vila förstås.... 

 

 

 

De sista dagarna tillbringades i storstan med god vän.

Vi promenerade, pratade, tittade, filosoferade, betraktade och fotade.... 

Det var befriande att vara där utan att ha nåt shoppingtvång, alltså sånt eget påtvingat man (läs jag) gärna har vid ett storstadsbesök. Med alla sinnen öppna betraktade vi stort och smått för att sen sitta ner och delge varandra.

 

En ljuvlig avslutning och en bra energiboost infor hösten jobb.

 

        Hus är vackra.

         Rosendals trädgård

 

Herrgud, det blev nästan tokstopp i hjärnan efter alla intryck. Jag såg helt andra saker, både stora och små ting som förmodligen gått mig förbi om jag rusat på i vanlig gå-på-stan-anda. Detta är något jag verkligen vill rekommendera er att prova.

 

  Önskade ett tag att jag kunnat göra som detta lilla charmerande föl som låg och vilade i en hage vid den vackra trädgården.

Tänk att bara kunna lägga sig ner, luta näsan mot marken och sova en stund.    

Fullständigt oberörd av att människor, dock inte så många och de flesta hänsynsfullt tysta...passerade förbi.

 

¤¤¤¤

 

Avslutar med några bilder från en leksaksaffär. Tänk att vara barn och gå där och titta och önska och kanske köpa nåt. Jag fastnade vid de små plastdjuren, mindes de små bondgårdsdjur jag lekte med som barn. För att inte tala om alla små prinsessor och prinsar och andra figurer. Girafferna är nog min favoritbild, de ser nästan levande ut.

Nån som känner igen sig?

 

           

 

Nämen, nu är det väl bara att s.a.s fälla in årorna och sova skönhetssömnen så att man med kraft och energi skuttar in på jobbet imorgon.....

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards