Alla inlägg den 1 november 2013

Av Lena - 1 november 2013 09:46

Tänk att vi oftast betraktar vår tid för livsnjutning som något som görs då vi har "tid över"...alltså då vi inte har nåt annat "viktigare" för oss. Konstigt. Vad kan vara viktigare, egentligen....än att trivas och njuta av något? Ja, givetvis finns det saker som måste göras för att få ihop till livsruljansen, arbetet typ men sen då?
Det är en mängd annat som går före i kön då det ska till att njutas. " ska bara städa undan först", " måste nog fixa den där lilla grejen innan..." eller kanske " efter jag tvättat och bytt däck och ....då så ska jag..."
Bekant?

Tänkte väl det.

Eftersom vi helt uppenbart inte har all tid i världen på oss att leva kanske det är dags att tänka om? Om så bara för en dag i alla fall. Idag!

..och med den filosofiska tanken fräsch stegade jag ut i höstkylan och här får ni några bilder. Vackert, kyligt och vilsamt.

Sista bilden (se nedan) är lite optiskt förvillande. Svårt att se vad som är upp och ner faktiskt, men ändå rätt rolig.


¤¤¤¤¤¤


Nämen, då är väl dags att kliva ur morgonmyskänslan och in i fredagsfixfeelingen.
Ska försöka att leva mer som livsnjutare och lite mindre som måsteförstgöra-person idag, alltså blir det fikaryggsäck och kamera med trevligt sällskap som prioriteras.

Ha det gott alla

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards