Alla inlägg den 3 november 2013

Av Lena - 3 november 2013 21:43

Åh så skön dag.

 

Regnigt och ruggigt. 

 

Mjukiskläder på och pyssel här hemma. Fixa med sånt som man tänkt sen länge men som inte blivit gjort. Städa en garderob, plocka i några lådorna, hitta lite undangömda noter och spela lite stycken som dammat i pianopallen. Fika, sjunga, fixa och umgås med två- och fyrbenta familjemedlemmar.

 

Perfekt!

 

Inte ens en uns av löpband, spring i skogen eller kettlebellspass.

Latmasken har fått härja fritt i min kropp.

 

Och inget dåligt samvete heller....herregud, det kommer en ny fräsch vecka fortare än man anar och då, då minsann står allt vanligt på kö igen. Då är det bara att hoppa på tåget och fortsätta med "hålla sig i form"-andet... 

 

 

I en undanstoppad bra att ha-låda återfann jag idag kattparaden. Kan kanske inte påstå att de varit saknade, snarare totalt bortglömda och då är det desto roligare att hitta dem igen. De fick en given plats i köksfönstret, förgyller i väntan på julgrejerna som ska göra entré om nån månad. Måste erkänna att jag ser fram emot att allt eftersom ställa fram julpyntet. Sååå mysigt.....

 

  

 

Det är onekligen rätt intressant att dyka in i skåp och lådor som man inte varit någon kontinuerlig besökare hos. Lite lätt dammiga papper som är tveksamma vad gäller innehåll och datum, en del ljuslyktor som i rätt kvällsken kan se helt okej ut men i dagsljus avslöjas som både fläckiga och rent av fula. Rensa, rensa!!! 

 

Väskor av allehanda slag har helt uppenbart samlats i mina gömmor. Stora, små, syntet, skinn, svarta, gula, bruna....somliga praktiska och somliga verkligen tokfel.

Herregud, vem har köpt dessa? 

Va? Menar ni att jag...?

Nämen, inte då....jag som bara gjort kloka och genomtänkta väsk-köp....not!

 

Klarade galant att dumpa iväg både utnötta kläder, färdigsönderlästa böcker och sjaskig noppiga sjalar men då det så kom till att få iväg en del av dessa väskor tog det tvärstopp. Totalstopp alltså!

Njae...inte den där fina bruna....inte den med det där snygga spännet...och absolut inte den lilla läckra svarta...inte använd än men snart så...

 

För att slippa höra Mitt ordentliga jag klaga sig hes över min dåliga karaktär övergick jag till att spela lite Chopin-valser istället. Mycket roligare.

 

  Han visste hur man fick ihop tonerna, den grabben....

 

Mortuta

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards