Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Lena - 26 januari 2014 12:09

 


Nu närmar det sig med stormsteg, den stora invigningen av Umeå2014. Spänningen och förväntningarna stiger och arbetspulsen på alla som jobbar med att ro detta första jätteevenemang ökar rätt mycket för var dag. Tro mig, en av de som finns i epicentrat finns i hemmet....eller i alla fall är han skriven på samma adress som jag. Det vore till att överdriva om beskrev denna månad som en myspysig hemma-med-familjen-period. Nä, nä....lite för mycket att ordna, fixa, ringa, ha möten om, kolla upp och en massa annat för att vi ska ses nån längre stund. Titulerar mig för stunden Kulturhuvudstadsgräsänka....tjusigt va?

 

Men vad gör väl det, det är en megahappening på gång och jag ska vara där, var så säker. Once in a life time...om man så säger.

 

   

Fick tipset att vara volontär och anmälde mig raskt. Har under de senaste veckorna utbildats och informerats så nu ska det bara pluggas på en massa matnyttig fakta som vi behöver ha. Sånt som, " där är toaletterna, bussar kommer var 20:e minut, konstnärerna heter XX, jajamen isen är tillräckligt tjoch, kronprinsessan ska inte åka spark efter gågatan...." och förmodligen en hel del annat som dyker upp.

Hoppas bara att man inte behöver vara med om folk som blir sjuka eller att det blir nån olycka...det vore hemskt...

 

  Hoppas därefter kunna parkera i läsfåtöljen, njuta av den nya belysningen och sen ha ett mindre läsmaraton inför den 2014-bokcirkel som ska ledas. Lars Widding, umeboförfattare ska vridas och vändas på. Hoppas det blir intressant.

 

Vad mer?

Well, well...arbeta, sjunga och träna. Inte mer som ryms av dygnet.

 

Bevaka dock hundens något slokörade uppsyn. Han verkar ha ont nånstans...haltar då han går lugnt, ser ynkligt på mig då han vill upp i sitt soffhörn... men lurig som varje setter är, då han springer fritt över kalhyggena då är det då inte fråga om nåt haltande alls. Då är det hundra procent ös som vanligt med hög svansföring.

Jag blir aldrig riktigt klok på djuren.

 

Dags för mitt-i-dagen-kaffet och en del övande inför kvällens stämrepetition. Har ju lovat mig själv att kunna allt utantill lite fortare denna säsong.

 

Wish me luck

 

Mortuta 

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards