Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Lena - 14 februari 2014 22:08

 



Ännu en allahjärtansdag har förflutit, stilla och bra på något vis. Sådär lagom pussåkramig och gelehallonhjärtanaktig....

 

Vilken himla tur att denna..hm, okej då något kommersiellt skapade dag detta år infaller på en fredag. För...då kan vi utan att egentligen begå våld på vår proletära antisjälar mysa med bubbeldricka i utespaet med gott samvete och inte hänge oss åt det påhittade firandet..... För, vi gör ju så på fredagar...då och då. 

Va? Sa någon dubbelmoral? Nämen då....ha, ha, inte alls...typ.

 

Nåja, god mat och god dryck och jippie, jag har lyckats göra en perfekt creme brule. Fantastiskt gott. Kombinera ihop detta med OS-teve och lite PåSpåret och fredagen kan ju i stort sett inte bli bättre. Att vi sen som vanligt snarkade i var sitt soffhörn en kvart in i frågetävlingen satte väl pricken över i på denna februarifredag.

 

  Tulpanernas tid är här. Fredagstraditionen dockar in i tillvaron och jag får förlänga min promenad hem från jobbet och skaffa fräscha blommor varje vecka. Ljuset kommer....ljuset kommer!!

 

¤¤¤¤

 

Vid lunchtid gick jag över torget i vår stad. Stegade målinriktat i lätt regn med hörlurarna på plats. Då och då stannade jag till för att fokusera på vad som skedde "i öronen", nästan så att jag hojtade till och hejade lite mer aktivt med sånt som "kom igen då Olsson....kämpa Rickardsson...". Då det återstod en tre fyra sekunder på det rafflandet slutet klev jag in i en butik med flera skärmar som visade skidtävlingens upplopp. Herregud, trängsel - värme - fol- glädje...ja, det kan väl sammanfatta det hela. Vi jublade gemensamt åt silver och brons.

Så kul och så stolt man blir över dessa skidåkare. 

 

Sen kom ju en yngling från Luleå/St Petersburg och hoppade rakt in i våra OS-hjärtan. Konståkaren som tangerade Sveriges bästa placering på ca 85 år. Stort!

Dessutom så fick man sig en liten lektion i hur tuff sport det faktiskt är då denne Alexander Majorov besökte studion och beskrev sin träningsvardag. Jojo, maxpuls efter en 20-30 sekunder och sen är det bara att bita ihop i 5 minuter till och göra trefyrsnurrar på löpande band utan att ramla och slå ihjäl sig...och dessutom med stil och elegans. All min beundran till dessa idrottare!

 

 

Så...vad ska helgen innehålla?

 

Äsch då, det var väl en otroligt korkad fråga....studier av olympisk idrott ( visst låter det bättre än soffhäng i mjukisbyxor stirrande på allehanda mer eller mindre intressant sport...?) och lite egen träning och lite umgänge med goda vänner över en bit mat.

 

Låter som en lysande planering för denna helg. 

 

Må så gott alla 

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards