Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Lena - 1 mars 2014 09:06

Tiden går så fort. Som en snöboll i nerförsbacke, fast det är förmodligen en av de sämre liknelserna man kan använda denna vinter. Hur många av oss har sett snö så lång period att nån snöbollspåhittighet hunnit landa i sinnet? Inte då hos mig. Tyvärr bör man väl tillägga. För det är väl så att de flesta av oss har så brått att kuta framåt mot något i livet så vi inte ser möjligheterna till ett eller annat snöbollskastande eller snölyktebygge...

 

Nåväl, nu är det mars månad och med det följer kanske nya möjligheter, vem vet?

 

   

  Ikväll är det dags igen för en årstidsinvigning, nu är det livet i vårvintern som ska manifesteras på nåt vis. Har ryktesvägen, läs över köksbordet, hört talas om bland annat samesång ihop med hiphop och den här gången borde umeborna gå man ur huse för att till exempel se och höra Cleo....jag måste faktiskt säga att hon är en av de senast nerstoppade i min favoritartistgodispåse. 

   Hon uppträder tillsammans med Christin Amparo....

Det är sånt tryck...gung...ös...ja, vet inte hur man beskriver det...men bra är hon! Ser verkligen framemot A night at the square ikväll...på torget 18:00 alltså.

 

Det är sportlov nu och många barn drog en lättnadens suck igår eftermiddag vid tvåtiden och traskade hem med vetskapen om att det ligger en veckas sovmorgnar framför dem. En del använder lovet mer bokstavligt till något sport-aktigt medan andra mest bara tar det lugnt och gör sånt man känner för....sover, hänger med kompisar eller inget alls. Avundas dem lite faktiskt.

 

Faktum är att lov-livet är ett minne blott för mig nu. Har ju valt nytt jobb, nya villkor, nya möjligheter med både för- och nackdelar alltså. Än så länge ingen saknadskänsla, det kanske kommer på måndag då de tidigare kollegorna är lediga och jag stegar iväg mot kontoret för att få undan en massa arbetshögar....fast jag tvivlar. 

 

    Lekte med kameran igår och titta vad som fastnade så fint på linsen....de två grabbarna i huset. 

Trivs rätt bra med båda, så det så!

 

 

 

Eftersom vår resa till snörika Alperna närmar sig med stormsteg så ska väl möjligheten till en och annan snöboll öppna sig för mig...Vilken tur!

 

Lev och må

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards