Alla inlägg den 15 april 2014

Av Lena - 15 april 2014 23:02



Inte många veckor kvar nu.


Paljett-tunikan har äntligen fått godkänt och kan förenas med resten an scenkläderna i garderoben. Nu består repetitionerna av finlir och petande i yttepyttedetaljer. Vi kan somliga övningar fokusera upp till en timmes rep-tid på en tre fyra takter som ska klinga ett uns lite ljusare och renare och med mer lyster. Tjatigt och enformigt...kan den som inte är insatt tycka...men vi sångnördar njuter i fulla drag. Om och om igen ska det tas..... Resultatet blir ju helt underbart. Ackord som klingar med övertoner är nåt riktigt magiskt.


Hemma i tevehörnan pågår nån sorts Vikings-maraton. Ur mitt perspektiv, alltså den som tittar då och då verkar de mest slå halvt ihjäl varandra. Är onekligen lite märkligt att bara se en kvart här och tio minuter där. Svårt att få helhetsbild. Tänker dock att regissören av serien måste missat en del vad gäller det autentiska i miljöer och personer. Tycker att alla personer är lite för välpolerade och tjusiga..ja, förutom då de slåss så blodet sprutar runt väggarna då. Men..jag menar...om nu det ska utspela sig på nån sorts vikingatid kanske inte alla män och kvinnor ska uppvisa så oerhört renrakade och välputsade kroppar? Inte det minsta armhålehår här inte....Eller är jag bara petig nu?
Vad tycker ni andra?

Well, well....ägnar väl den sena kvällen åt att läsa lite istället. Ska precis börja med veckans inköp:

Har läst och hört recensioner om denna bok som gjorde mig nyfiken på hur denna författare funderar runt det fruktansvärda händelseförloppet med Kapten Klänning. Lyssnade dessutom på en mycket intressant P1-dokumentär på ämnet för nåt år sedan som även den gjorde avtryck hos mig.
Återkommer med tankar om boken då jag är klar....men eftersom jag gärna läser en tvåtre böcker samtidigt kan det dröja. På min "på-gång"-hög ligger också en deckare av Ninni Schulman och den senaste boken skriven av Flyga Drake-författaren..som jag aldrig minns namnet på. Fullt sjå, med andra ord.

Dags att dyka in i böckernas magiska värld....vi ses

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards