Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Trea!

Av Lena - 5 maj 2014 18:13

 


Trots att det tar emot är jag tvungen att nu kliva ut ur den s.k Barbershopbubblan och klatscha till mig själv så att verkligheten får plats i tankarna. En tävlingshelg med massor av körsångare kan inte bli annat än....underbar. Var man än vänder sig så är det sångare, kvinnor i alla åldrar och med helt skilda vardagsliv ( antar jag i alla fall, eftersom det är något som man knappt ägnar tid åt...vardagslivet alltså.) men med det gemensamma musikaliska intresset, att sjunga läckra ackord i barbershopstil.

 

Vi har, under denna tävling lyssnat på så mycket väl framförd körmusik. Övertonerna har formligen hoppat ringdans i taket och klangerna gräver sig rätt in i själ och hjärta så ingen passerar oberörd. Lägg där till en hoper koreografiska snitsigheter...ja, måste säga att jag kanske inte är tokimponerad över alla grejer som händer på scenen...men, det mesta är läckert, i sitt rätta sammanhang.

 

Men, jag lovar härmed dyrt och heligt att ingen någonsin ever kommer att få se mig göra vare sig  1. hjulningar 2. split och spagat eller 3. enhjulningscykling inför publik (och dessutom sjunga samtidigt)....Garanterat!

 

         

Många timmars fix och trix innan det var dags för oss. Nervigt men väldigt kul.


Nåväl, vi sjöng allt vårt vackraste då det väl var vår tur på stora...tokstora scenen. Slog publik och domare och kanske oss själva också med häpnad och kom på plats... (trumvirvel nu då....)

 

3

 

   

 

Så det var rätt kul att senare på kvällen se denna skylt på vår logedörr...

 

Vi är väldigt stolta över vår insats!

 

Att placera sig "på pallen" innebär också att man får äran att uppträda på den avslutande Show Of Champions, där enbart pristagarkörer och kvartetter är med...jo, man tackar....

 

   

Vi putsade till sminket, dressade om till ny version av körkläder, mer blingbling och klev ännu en gång ut på scenen med stolta Snowflinge-hjärtan. 

 

 

¤¤¤¤¤ 

 

 

Som vanligt då nya platser besöks blir det en och annan fotopromenad, så även denna gång...i soliga Karlstad. Ja, soligt men ack så kyligt och blåsigt. Nåväl ,vad spelar väl det för roll då man kan klä sig varmt och sen bege sig ut med kameralinsen som "sökmotor". 

               

Värmlands Museum bjöd på vackra citat på husväggarna och det var det närmaste jag kom utställningarna, inser att det är dåliga odds på att de skulle ha öppnat då jag var där vid halvnio-tiden på söndagsmorgonen. 

 

     

Vackra ord av kloka män och kvinnor....

 

Min favorit blev dock den av betydligt yngre datum.

 

   

 

 

¤¤¤¤¤

 

En underbar helg med musikaliska guldkorn tillsammans med sextio av mina favoritkvinnor. Värme och vänskap, är en av grundpelarna i körsång av detta slag...ja, i varje typ av sjungande...men onekligen mer tydligt i barbershop. Härligt!

 

Can´t complain  

 

Mortuta

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards