Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Lena - 7 maj 2014 16:37

  En vanlig onsdag är det idag. Jobbar just nu intensivt med schemaläggning, hjärnan nästan hettar då olika lösningar dyker upp. Ibland helt galna som nästan gör mig lite generad över min egen dumhet men också en hel del rätt bra varianter och då känns det med en gång mycket bättre.

 


Det är som att lägga pussel, ett megastor sådant alltså...typ 10 000 bitar, åtminstone känns det så då alla möjliga och omöjliga parametrar ska samlas ihop till en infobank för att sen komma ut i andra änden som ett komplett schema för alla inblandade. Så, jag tänker, ritar lite, knappar in i systemet, skakar på huvuvdet, ändrar och så håller det på. Timmarna flyger iväg och vips är arbetsdagen slut.

Sen gäller det bara då att spara allt genialt man gjort.

 


Gjorde jag det idag tro?

 

Nix!

 

Då klockan visade på "sluta-jobbet"-tid klev jag bara upp, stängde ner datorn och gick hem.

 

Suck......snacka om virr-panna...eller så kan jag ha som försvar att det var en del störningsmoment där på slutet som krävde min uppmärksamhet och då...ni fattar va?


 

Nåväl, det ordnar sig imorgon (läs, bara att börja på ruta ett igen).

Blir glad igen av vädret. Soligt, blåsigt och kallt men ändå på något vis väldigt vackert. Det inbjuder till promenader och små lyckoskutt i skogen med Brune Brorsan som sällskap.     

 

 

EU-valet börjar närma sig och mer och mer inslag i radio och teve manar på oss att kliva ut ur "det här berör inte mig"-lådan och ta reda på vad man kan påverka med sin röst. Det är säkert hur viktigt som helst och ja...jag vet att min röst räknas...och så förstås...jag ska inte klaga på EU om jag inte använder min demokratiska rättighet att rösta på nån som ska göra nåt, i min ögon klokt. Allt det där vet jag och håller med om men ändå...det är svårt att känna nåt större intresse. Sorry....

 

¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Vad mer som berör alternativt upprör?

 

Berörs av tiden går så fort just nu. Nyss var det februari och snön (nåja, det där slaskiga vita ni vet..) låg på marken. Nu är det maj, visserligen försumbart liten skillnad i temperatur men något brungrönare på marken i alla fall. Svisch gick tiden.

Upprörs av att en lite flicka fått sätta livet till för att det sociala skydds/larmsystemet agerar så långsamt. Det var helg och det var semester och det var...ja, svepskälen verkar vara många men utan tvekan har en åttaåring farit illa under en längre period än påskhelgens dagar. En tragedi.

 

¤¤¤¤¤¤¤

 

Nämen, nu är det dags för kycklingen att få sig en släng av pesto och salami och så skjuts in i ugnen med den.

 

Mums.

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards