Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Lena - 13 maj 2014 22:38

 


Visst gör det ont när knoppar brister

Varför skulle våren tveka så

 

 

Det verkar ha vänt nu. Nån sorts vårvärme har återvänt till oss.

Solen värmer i ryggen och jackan måste krängas av så snart man kommit i lä av skogen och slipper vindarna ute på vägen.  Jag blev så glad över detta och skyndade ut med hund och kamera direkt efter jobbet.

 

     

Skogen var rent av vacker att betrakta, detta trots att det inte har slagit ut helt, det mesta är i startgroparna för att slå ut. Så vackert! 

 

     

 

Det är befriande att gå efter stranden och fundera. För mig blir det lite av en fläkteffekt, som om gamla tankar blåser ut och nya funderingar får fri passage in. Låter kanske lite patetiskt och löjligt men det går nog inte beskriva på annat sätt. Tankarna fladdrade kors och tvärs....allt från jobbet via musikaliska moment till matlagning. Blandade det sen med en bra bok i öronen som stundtals låste fast mig av spänning.

 

Stod efter ett tag och sjöng rakt ut över havet, övade lite inför de närmsta dagarnas intensiva övningar som väntar. Fatta så läckert det var att stå och toksjunga "sisters are doing it for themselves..." och sen " en vänlig grönskas rika dräkt".....bara sådär...

 

     

 

Trädgården med alla sysslor i vårbrukstid stod bokstavligen och ropade på mig då jag återvände efter promenaden. Lite småplock hanns med innan middagen, vilken tur....skulle det visa sig.

För säg den glädje som varar för evigt.

 

Innan kvällen kom det ett riktigt skyfall...eller i alla fall ett rejält spöregn. Inget trädgårdsfixande alltså. Vilken tur att det kommer en dag imorgon också...

 

 

Mortuta

      

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards