Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Lena - 19 augusti 2014 17:09

 


Mellan två jobb är väl ett uttryck som används lite nu och då, alltså då man är efter något och före nåt annat, typ. Lite nonchalant kanske...

Mellan tummen och pekfingret är också tämligen bekant. Ni vet, då man ska på ett ungefär bedöma något och inte vill vara allt för precis i sitt uttalande. Praktiskt!

Mellan två regn är förmodligen ett uttryck som inte än är så nyttjat. Det kanske rent av myntades av mig i eftermiddags?

 

Promenaden hem från jobbet gick i störtregn och jag kom hem absolut plasksjöblöt, insåg dock att en kissnödig gladspringig setter inte skulle hindras av detta utan bytte raskt om till en något torrare regntålig jacka. Tog max två minuter att ta det beslutet. Gick sen ut på förstukvisten och möttes av sol och ett oerhört vackert eftermiddagsljus. Hmmm, märkliga vädervändningar.

Grabbade kameran med mig, här kan man inte försitta sina chanser och tog den sprittande skuttande hunden med ut i skogen. Eftersom nu Kenzo är rätt fokuserad på sitt arbete i skogen, dvs noggranna doftkontroller av tuvor och stubbar och en hel del rusafort och stannatvärt-övningar kunde jag gå med blicken på andra saker.

 

Det var så vackert...

           

 

Helt ljuvligt i skogen. Luften var hög och syrerik och jag (nåja, bara nästan då...) krumsprångade likadant som min jycke. Med lite välvilja och fantasi var det så.     Det börjar dofta höst lite grann och jag gillar det. Gillar att fylla lungorna med augustiluft och se att det finns lingon och blåbär och ljung. En halvtimme av lycka och sen hem igen för att fortsätta tisdagslivet.

 

Väl hemma igen var det som om någon tömde en jättehink med vatten, eller skruvade på brandslangen eller...ja,det började regna igen. Men då, mina vänner satt vi redan inne torra och välbehållna.

 

Det är väl att vara Mellan Två Regn, så säg?

 

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards