Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Lena - 20 augusti 2014 21:54





En litet kort inlägg, såhär i onsdagens sena timme....   


Första kvällen på vad som känns som en evighet där jag befinner mig inomhus. Och då måste man ju tända en del ljus och få till nån sorts myspys-känsla. Tända i kakelugnen och jaga  fukten ur huset. Det är onekligen mysigt det här också, även om man nu sjungit tropiksommarkänslans lov vecka ut och vecka in. Variation förnöjer, kanske man kan beskriva det som.

 

Har ägnat mig växelvis åt att se på simning, slumra lite, putsa silverbestick och öva sångstämmor. Stack in ett litet te-fika däremellan också så att man inte drabbas av akut fikabrist, för de vore ju förfärligt.


  Lyssnar på Karlavagnen som har skola som tema ikväll. Viktigt, viktigt. alla politiska partier lyfter fram än det ena än det andra som helbrägdagörande lösningar. Betyg från tidig ålder, återinförande av ordning-och uppförandebetyg, uppmanar föräldrar att lita på pedagogernas kompetens och inte jaga upp sig för allt, skamvrån och gud vet allt.

 

Hm...ju senare timmen lider desto märkligare blir synpunkterna och åsikterna som framförs...nån teori om varför det är så?

 

Måste lyssna vidare, ta en liten slurk te till och betrakta ljusen.

 

Mortuta



Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards