Alla inlägg den 7 november 2014

Av Lena - 7 november 2014 21:00

     


Mat och teve och något gott i en skål, alltså en vanlig fredagskväll även hos oss, som i många andra hem. Så skönt det är att bara slappa och inte ens behöva fundera på om långkallingarna och tjocksockorna matchar...

Idol är en precis lagom underhållning för oss. Lätt sömndruckna kommenterar vi sånginsats och klädstyling med större och mindre gäspningar.

 

Veckan som gått har bjudit på klass2varningsoväder och första halkan och snölyktesamlingar och pyttesmå snögubbar och allt annat som den första snön brukar bjuda på. Lyckan måste ha varit total bland alla småkids då det blev helt vitt och mjukt. Helt perfekt alltså. 


 


Ja, ja....jag hör er allt.

Ni som nu säger, utrustade med en riktig besserwissermin " Ja, ja, men det kommer att tina bort och regna istället...för det vet man ju".   

Surpluttklubben alltså. Det är möjligt att det försvinner. Men alltså, jag slår vad om att det kommer tillbaka....när man minst anar det. 

 

¤¤¤¤

 

Så var det då, det här med önskningar.

Funderade över fenomenet idag då hunden, skogen och jag hade en fredagsdate. Somliga dagar så sköljer det över sinnet, önskningar dyker upp då man går där och drömmer om stort och smått. Somligt fastnar och blir till något man verkligen vill och annat fladdrar vidare ut i atmosfären.

Man kanske ska ta och sortera upp dem i olika kategorier så att man skapar sig nåt form av förhållningssätt till sina önskningar. 

Jag tror jag skapar några undergrupper som...a) totalt ouppnåeliga, b) tveksamma, c) troliga och så kanske också d) i andras ögon simpla men underbara önskningar. 

 

Kom nu inte och säg att ni inte har önskningar, att ni alla är sådär realistiska och lever i verkligheten och vet precis vad som är möjligt och så....Phff, så trist för er om så är fallet. Nej, jag tror att vi alla behöver en del under varje kategori, somligt som man delar med omvärlden och annat som bara skrivs in i "hemliga boken" som finns där i hjärtat. Visst?

 

 

 

Fåsenudå, vad finns då på min önskelista just nu?

 

a) Jag önskar att jag var 160 cm lång. För att jag alltid har känt mig längre än alla andra och att det vore coolt att ha riktigt coola klackeskor utan att bli en deci (typ) längre än maken och alla andra. Totalt ouppnåeligt alltså.... 

 

b) Önskan om att åka snabbare slalom än maken, sonen och döttrarna ...ja, resten av den skidtokiga storfamiljen. Jag blir oftast akterseglad och den som de väntar på mitt i "den långa härliga backen", för att sen, så fort jag bromsat in åka vidare igen  "jamen, vi väntade ju på dig..." och jag blir tvungen att tok-åka för att hinna med. Vore skönt att få bränna förbi dem alla nån gång.

Tveksamt om det kan slå in....

 

c) Håller tummar och tår och önskar verkligen att det en pangkonserthelg med Snowflakes där i början på december. Vi jobbar så hårt för att publiken ska få det allra bästa. Önskar fullsatta salonger och värme och glädje. 

Troligt? Jajamen!

 

d)...och så det allra bästa egentligen. Jag önskar verkligen att jag får förmånen att bli en närvarande Granny till det lilla skrutt som kommer om ett tag. Trots att vi kommer att bo långt, långt ifrån varandra. En mormor som får lära känna en ny liten typ och kunna var viktig för den personen. Det önskar jag verkligen! 

Simpelt kanske, men underbart att tänka på.

 

Säkert finns det annat att stoppa in i alla kategorier....men, detta får duga för den här gången. Kanske kan du som läser fundera över vad du önskar?

 

 

   


Förbereder för en riktigt rolig helg. Det blir sång,sång och åter sång under dagarna....uppblandat med en massa koreografi ( dvs danssteg och rörelser med mer eller mindre lyckat resultat, för min del alltså). Packar körskor..tyvärr inte så sköna, körvattenflaskan ( den behövs verkligen, tro det eller ej) och så en rejäl dos av fokusering och energi och glädje. Redo!

Som grädde på moset, gåbortsmiddagar både lördag och söndag.

Herregud, kan man ha det bättre?  

 

 

Nu blir det Idolomröstning, ska soffjuryn få rätt även denna gång?

 

Mortuta

 

 

ps, kom på några alternativ till önskelistan...nån liten lottovinst kanske, en katt som inte råmar efter mat 04:30 eller varför inte en självgående dammsugare?

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards