Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Läser och läser och funderar

Av Lena - 26 november 2014 21:50

 

Dag 4

 

Kvällen ägnas till stor del åt studier. Eller rättare sagt matning av ny information och återupplivande av kunskap i en enda mish mash. Jobbet kräver detta och då får man väl bara ta tag i det då...

Nya rön, direktiv och kommentarmaterial ligger i buntar och i olika lager på skärmen. Och jag måste då säga...Skolverksmaterialet om "mina ämnen" är riktigt intressant att läsa och alla nya saker man lär sig tar ju som regel inte nån nämnvärd plats i hjärnan. Kan ju också till viss del bero på att jag inte haft nån större anledning att läsa nån större mängd av detta de senaste åren, kanske är lite svältfödd..typ.

 

 

Såhär vid tiotiden känns hjärnan ungefär lika luddig och mjuk som pälsen på den trötta katten på bilden. Finns nog inte plats för nåt mer idag.

 

 

¤¤¤¤

 

     

 

Hemmet är onödigt stilla just nu, inte då så mycket på grund av maken eller mortuta. Även om vi i dessa mörka hänga med huvudet-tider nästan tävlar om att så snabbt som möjligt göra undan kvällssysslorna för att kunna erövra bästa soffhörnet och makten över fjärrkontrollen.

 

Nej, det är den brune som inte är i toppslag just nu och vi kan inte sätta fingret på varför. Han skuttar inte fram med samma iver då man kommer hem, vill mer att man letar upp honom i huset så att han kan ligga kvar i nån säng, tokviftande med svansen. Verkar föredra att kura ihop sig och han ser lite mer sorgsen ut...ja, ja, jag vet att jag översätter mänskligt beteende på en hund men han ser faktiskt hängig ut. 

 

Men, då vi går ut i skogen och han får vara lös....då kutar han iväg och är sitt vanliga racerhunds-jag igen. Är det vackert väder och bra sikt, då är det järnet som gäller och det blir en och annan sväng utanför mitt visselpipe-upptagningsområde. 

Vår hundkompis är snart nio år, ålderskrämpor? Usch, vill nog inte tänka så...

I den bästa av världar ska han inte bli en gamm´hund, en sån som inte vill göra nåt, en sån som mest ligger i bädden och pruttar.

Världens gladaste setter ska ju fortsätta år efter år att vara vår energikälla...

 

Aha, jag tror att vi kan ställa en relevant diagnos. (låtsashundpsykologen har nu talat)

Det är ju uppenbart...fattar det nu. Kenzo gillar inte heller novembermörkret...så är det ju. Han längtar också efter ljuset och snön och har därför gått ner i mentalt viloläge i hundbäddshörnet.

Vi säger så...

 

 

Mortuta  

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards