Alla inlägg den 10 december 2014

Av Lena - 10 december 2014 20:42

 


Dag 18


Det är sjukt mörkt nu.

Herregud, som att vakna i en säck och bege sig till jobbet i den känslan.

Få loss en liten mental reva och skönja ljuset en stund mitt på dagen.

Traska hem i samma obestämbara elände.

Virra runt i skogen i mörker och med en blinkande led-lampehund som enda hjälp. Kura ihop inne med ljusen som skrämmer mörkret på flykten litegrann.

 

Och så håller det på varje dag fram till den 21 december då det vänder. Fast just nu tvivlar jag att det nånsin blir ljust. Det stormar, regnar och är isigt och då känns mörkret om möjligt ännu tätare. Hoppet står till att temperaturen sjunker och snön kommer, då vänder humöret uppåt igen. Jag lovar att det blir så.

 

¤¤¤¤

 

Tillbaka till jobbet igen, visserligen med en rejäl påse snuvepiller och spray som packning...men ändå hyfsat på hugget. Rejäla högar med arbeten och mail i galen mängd. Man blir då inte utan arbetsuppgifter i första taget..så sant, så sant.

 

 

Luciaförberedelserna går in på upploppet och ungar i alla åldrar sjunger kända sånger lite här och var. Nu och då kommer frågan till mig om det finns saknad över att inte sköta den uppgiften längre. Nej, inte saknar jag själva lussetågens praktiska fixande och jagande av tider för övande och annat. Det som definitivt kan vara på sakna-kontot är nog höstens alla timmars sjungande,övande och dirigerande med barn-och flickkör som då under Luciadagarna utmynnade i dessa fantastiska ungdomars musikaliska framsteg. Känslan av att gneta med stämmor och en månghövdad kör som i september inte klingat så vackert men då målet är nått sjunger helt ljuvligt vackert. Att få vara en del i en musikalisk process hos barn och ungdomar, njuta tillsammans av deras självförtroendeboost och stolthet. Det kan jag verkligen sakna.

 

¤¤¤¤

 

Nej.....nu kryper jag ner under filten en stund och väntar ut mörkret. Eller...kanske inte riktigt så länge. Åtminstone fram till sängdags.

 

Mortuta

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards