Alla inlägg den 18 december 2014

Av Lena - 18 december 2014 21:36

       


Den kom fortare än man kunnat ana, den dagen då vännen och kollegan Ulrica lämnade oss alla kvar. Trots att beskeden vecka för vecka pekade i en enda riktning är det så svårt att förstå. Hon finns inte mer bland oss.

Men denna kvinna har lämnat fotspår efter sig som länge, länge kommer att märkas.

 

Vi möttes första gången på Ulricas allra första dag på jobbet, jag som den som varit länge och hon som den nya i gruppen. Många gånger har vi båda sagt att, den där första stunden kände att "det sa klick" mellan oss, som vänner och arbetskamrater. Tillsammans med de andra i vår språkgrupp delade vi arbetet med lika delar svett, tårar och skratt. Hur många gånger har inte nån av oss i affekt stegat in till den andre och (gärna rätt högljutt) öst ur sig, fått lite medhåll eller mothugg och sen kunnat se ärenden lite från en annan vinkel. Ovärderligt.

 

Minns nu med en tår i ögonvrån

 

...alla våra sms/mail/samtal som alltid startade med Hej vännen....

...våra eftersnacks-stunder på parkeringen, där vi ventilerade livets vindlingar

...det varma stödet och omsorgen då livet inte var så lätt i vår familj

...skratten och busen tillsammans med våra kollegor

...alla diskussioner om livet som tonårsföräldrar

...min beundran av alla dina pärmar med plastfickor, färgglada smålådor och fina piffiga saker som fick mig att börja få någon ordning på mina grejer

...den dag då det första barnbarnet föddes och vi fick dela den glädjen

 

     

 

Mina tankar går slutligen till den stora fina familjen som är kvar med sorgen och saknaden. Hoppas av hela mitt hjärta att ni finner nån sorts styrka hos varandra och att minnena av Ulrica leder och lyfter er vidare i livet.

 

Så, för sista gången

Ulrica...Hej då vännen

 

 

Mortuta 

 

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards