Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Lena - 8 juni 2015 21:46

 

 

Om jag kunde välja så skulle jag, precis som en lagom lat katt i min närhet slänga mig golvet och rulla runt lite lojt efter varje middag. Sträcka ut på gräsmattan och kisa mot solen, gäspa stort och sen sova en stund mot husväggen i skydd för väder och vind. Om jag kunde välja...

 

 

 

Javisst kan jag välja att göra så men nånting håller mig tillbaka.

Kan vara den kalla och torvliknande gräsmattan eller det faktum att FruKatt förmodligen skulle parkera tämligen nära och sen intensivt stirra med en blick vars budskap inte skulle gå att missta sig på.  

"Idiot, kliv upp, man får ju skämmas för dig, du är en tvåbenting, skärp dig"

 

Så, det blev inget av. Räckte med att kattskrället låg ivägen på köksgolvet och hindrade framfarten, vi andra fick ta tag i kvällssysslorna istället.

 

¤¤¤¤


Men alltså, om man tänker efter...

Finns det annat som skulle kunna rymmas i påstående om jag kunde välja, tro? Eller är det så att man egentligen inte behöver fundera så mycket över om huruvida man måste välja det ena eller det andra?

t.ex

Välja bort myssemestern till förmån för några dagar på vift i okända miljöer. 

Välja långpromenerandet istället för chokladbiten.

Välja en tegelstensroman och rata chic lit-boken.

Välja bort samhällsdebattprogrammet för en hollywoodfru.

 

Knepiga lägen, eller....?


Känslan blir mer och mer att man inte behöver välja, det är okej att göra motsägelsefulla val utan att behöva flagga med förklaringar och ursäkter.

Kan ha med stigande ålder eller så är det visdomen eller kanske rent av ett mer avslappnat förhållande till sig själv. Skönt är det i alla fall.

 

Ska nog ha detta som en tanketråd och ambition under sommaren. Givetvis så låter jag er få veta vad som valdes in eller bort.

 

 

¤¤¤¤

 

Annars då?

Jotack, det rullar på....eller rusar iväg i speedfart utan att man har access till att dra i bromsen .  Jobbet är precis i sin slutspurt inför sommarsemestrar och lov, igenkänningsfaktorn är hög vad gäller sjukt mycket att göra-momenten och man borde kunna mentalt ställa in sig på det och då kunna hushålla med energi bättre. Men icke det, det är varje år som om man aldrig varit med om det här. Lika häpen över fenomenet varje år och precis lika överraskande trött som tusan.

Tur att de musikaliska stunderna kommer med jämna mellanrum. Tycker synd om de i min närhet som inte har en sån källa att tanka ur.

 

De får verkligen tänka på att välja bort nåt jobbigt och välja till nåt som ger glädje.

 

¤¤¤¤

 

Avslutar med ett HEJA till de svenska damerna som spelar sin första gruppspelsmatch ikväll mot Nigeria. I skrivande stund står det 2-0 till Sverige, må det hålla hela vägen fram.

 

Slutsvamlat för ikväll, vi hörs...

 

Mortuta


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards