Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av Lena - 23 augusti 2015 14:48

" Rosa lack och kromad list i -59 årsmodell

jag öser på för full i stan som en 50talsrebell"

 

 

 

Helt klart var dessa strofer som dök upp i min rätt konstant sjungande hjärna då det var dags för stor-rackarns-amerikanare-utställning i en av parkerna här hemma på byn. Ett av många, många evenemang  i ortens mångåriga Hörneforsdag. 

 

Blank lack, välputsat så in i bängen och grymt många stolta ägare som hovrade runt oss vanliga som gick runt och betraktade fordonen. Trots att den här typen av bilar, eller egentligen bilar över huvudtaget (är av den åsikten att bilar är nåt som ska hjälpa mig att transportera mig och mitt pickopack från a till b) inte alls är något som intresserar mig var det fascinerande att gå runt och beundra och betrakta. Stundtals lite som en skata som dras till det som glimmar...men också på jakt efter coola detaljer.

 

Eftersom jag inte kan några bilmärken och ska då inte heller svamla ihop nåt bilsnack är det bäst att helt enkelt bara bjuda på en del bilder. Ni som kan nåt kan ju kommentera och lära en novis...om det ni ens är möjligt.

 

                                 

 

¤¤¤¤¤

 

I övrigt bjöd denna komhemtillbyn-dag på sedvanlig trängsel på trafikfria gator, försäljning av allehanda sorter, ankrace och dragspelklubb och en massa annat. 

Varmt och soligt som det ska vara, inte ett moln på himlen...däremot en örn som under större delen av dagen gled runt och bevakade oss på behörigt avstånd. Vackert.

Glada människor träffades i hamburgerköer och andra matställen, känslan av att många återvänder hem för en dag är stark...alla "nämen hej, det var längesen" vittnar helt klart om det. Idrottsföreningens avdelning fungerade stundtals som sambandscentral för "vet du var den där du vet kan vara? Har han/hon passerat förbi?" och många andra match making-tillfällen dök upp.

 

  Bland alla lotterier och munkar med fyllning fanns det också möjlighet att bollkasta ner en hoper korvburkar för en tia. Lyckades undertecknad med detta? Nix, måste ha varit en akut sidvind som ställde till det och endast en lite ynka tröstkola blev priset.

 

  Lyckan och fascinationen var total hos dessa småtjejer som ägnade mycket tid åt att studera, diskutera och sen välja ut de allra vackraste stenarna. Mera oklart är vad de skulle ha dem till, kanske bara ha i fickan för att känna på då och då. En bra idé!

 

        Ridning är alltid en populär akitivitet en sån här dag, stundtals mer poppis hos de fotograferande föräldrarna än de något skräck/förtjusningsblandade kidsen som satt upp på de fina kusarna.

Tålmodiga hästar och ledsagarna förde ungarna runt, runt och alla såg ut att vara nöjda då varvet var avklarat...av olika skäl. 

 

 

Som vanligt hoppas vi alla som bara traskar runt och snackar bort den här dagen att arrangörerna vill fortsätta med detta evenemang. Jag lovar att jag även nästa år ska vandra Bruksgatan upp och ner, kika in i vartenda stånd och surra med alla jag känner även nästa år. Ska definitivt även då köpa lotter av idrottsföreningen, beställa lamm av lokala bönder, peta i all skoj på loppisborden och helt säkert lyssna på underhållning som bjuds på scenen. Absolut!

 

¤¤¤¤¤

 

Övrigt då?

 

Vinbärsbuskar

Gym

VM i fri idrott

Tvätt

 

Söndagen är räddad, som man brukar säga...

 

Mortuta

 

 

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards