Alla inlägg den 7 maj 2016

Av Lena - 7 maj 2016 09:42

I Karlstad skiner solen. Otippat va? Vårvärmen sköljde över oss halvfrusna umeåsångare då vi anlände under gårdagen.
Kan meddela att dunjacka, även om den till sitt "försvar" är en tunn sort var HELT FEL PLAGG. Lill-tröja o kjol hade funkat men nejdå, som präktig "man ska inte klä av vintern för tidigt"-personlighet svettades jag vidare.

Idag är det tävlingsdag och efter en tidig morgon med gym o frisk luftspromenad är det nu dags att påbörja förvandlingen från vanlig till extra ordinär. Hm, hur nu det ska gå? Nåväl...spray, hårrullar och allehanda smink brukar göra underverk.

Eftersom sol o luft stärker sinnena och lite ensamtid är bra mitt i det kollektiva musikaliska umgänget hoppas jag på minst en promenad till under förmiddagen.

16:00 står vi på scenen. Keep your fingers crossed...typ.

Gårdagen innehöll en Hötorgssväng, sådär mellan två tågavgångar. Kunde då betrakta den nya ( eller kanske väldigt gamla, vad vet jag?) sparristrenden. Alltså hur man frontar sparrisen för försäljning. Varenda en av grönsaksförsäljarna hade prydligt och symmetriskt upplagda sparrisar. För lite att göra? Konkurrenstricks?
Ja, säg det....

Gott är det i alla fall med vårfräsch grön eller vit sparris. Åhh, med lite parmaskinka...nån klutt hollandaise eller olivolja. Suck...

Nog om detta. Dags för smink på!

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards