Alla inlägg den 18 augusti 2017

Av Lena - 18 augusti 2017 17:30

 

 

Mitten av augusti! Herregud vad tiden går fort, nyss var det sovmorgons- och göra vad man vill-läge som gällde.

 

Nåväl, Vardagen knackade på för nån vecka sen och efter att ha stretat emot rätt rejält de första dagarna fann vi att umgänget känns helt okej...Vardagen och jag alltså. Vi har enats om att det såhär i början funkar bra att snooza nån kvart eller två då klockan ringer på morgonen. Trots min motsträviga karaktär blev vi överens om att man inte behöver slötitta på mer än tre avsnitt av Say yes to the dress....efter klockan 23:00, varje kväll.

 

Ja, Vardagen fick ta tag i min tröjärm och säga till mig på skarpen då det i kalendern stod Egen övningstid, (den tid som jag nu i samråd med mig själv bestämt ska vikas för att alla stämmor och låtar repeteras in noga) annars hade det som vanligt blivit nån fritt lallande av gamla favoriter...eller så kanske bara lite spotifylyssnande på de som övat lite oftare än undertecknad. Tur man har Vardagen som kollar att nåt blir gjort...

 

 

 

Vardagen verkar ha lattjat på rätt rejält här hemma under tiden vi varit på resande fot. Struntat i att hålla undan dammråttorna, endast naggat i kanten på to do-listan..hmmpff, den var ju faktiskt inte speciellt lång. Inte heller har Vardagen rensat i förråden som vi gjort upp om, nej då. Snarare rört till det ännu mer. Tusan vad mycket grejer den där Vardagen och vi drar på oss. 

 

Under en av de, tyvärr då,  rätt få varma kvällarna med mys och ljus och nån vinskvätt och sånt blev det ändå lite struktur och planering av. Sånt som Vardagen och vi enligt egen utsago är rätt bra. Kalendern på köksväggen får lite påfyllning av både stort och smått och hösten kan nog bli rätt trevlig vad det lider.

 

     

Vi trivs nog rätt bra ihop, Vardagen, maken och jag. Slappar tillsammans i soffan, sliter på gymmet ihop, fnissar åt nåt skoj ibland och upprörs ibland,  har på det stora hela inte mycket att klaga på. Fast, det förstås, inte är det kul då Vardagen drar fram snuvor och halsont och sånt där trams. Det vill vi ha mindre av den här hösten.

 

Har ni andra nån Tant eller Farbror Vardag som börjat dyka upp där hemma? Nån som plockat fram innetofflor och pyttipanna i halvfabrikat, tätt- och sorteringshög eller kanske nåt annat som gömt sig under sommaren?

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards