Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Lena - 5 juni 2011 23:38

..för visst brukar det heta så då man är på vift från sin hemort? Tror det.

Maken och jag har varit i Stockholm några dagar, bilade ner via Sundsvall och tillbringade några dagar med dotter M och syster och svåger.


Vi hann med både Ikea, hotellnatt, shoppingträngsel, restaurangbesök, promenerande i solen, Djurgårdsbistro och många sköna solstunder på cafeér, barer och en och annan balkong.


Dottern är på veckolång kurs i Sverige och tack vare vår raskt planerade färd fick vi träffa henne, krama om och prata lite mer "på riktigt" än via skype och telefonlinje. Det känns alltid bra att få "ta på henne" och förstå att hon har det bra.

Vill göra det samma med L men det dröjer nog lite längre innan hon kommer inom kram-avstånd, nu planeras det mest ihopflyttning och sånt med den stora kärleken från Irland. Hennes röst är så glad och förväntansfull då hon berättar om att han med stort H snart kommer dit för att bo med henne.


Jaha, vad hade storstaden att bjuda på denna gång? Framförallt värme och solsken. Ett helt underbart högsommarväder som lockade ut varenda j-la turist och infödd så att gatorna var knökfulla med flanerande, glada människor....fast det var lite väl mystrångt ibland...vi uppskattade småstigarna på Djurgården rätt mycket, där var det inte så många fler än vi.


Bekännelsens stund är inne, Spotify och jag har inte kommit överens alls vilket har inneburit att det inte blivit något av trots att sonen tjatat och hjälpt till med lösenord och gu vet vad.....svepskälen har varit många och prioriteringen inte alls legat åt det hållet....men nu är det fixat. Jag gjorde det och givetvis var det "skitenkelt", så det så....nu ska inte barnen håna mig längre...tror jag.

Vadå, är jag teknikfientlig? Phhh, endast förtal....?!


Nåja, nu lyssnar jag på en hastigt ihopblandad kompott av Michael Jackson, Van Morisson, Peter Lemarc och Vibafemba. Ska tänka igenom lite fler listor där det blir nån form av linje i musikvalet, tror jag.


Imorgon är det Sveriges Nationaldag och då hoppas jag alla som gillar vårt lands mix av alla sorter viftar med flaggor och tjoar lite extra. Du/ni som hyllar dagen som nåt som är för den som bott här i arton generationer och ingen annan.....tänk om! Vidga vyerna och se dig runt på allt det vackra vi gör tillsammans.


Mannen i fokus i morgon torde väl vara Kungen och det är väl just detta år ingen åtråvärd position. Han kanske mest av allt vill hänga med familjen och fika och äta gott och prata med Madde om hur hon har det i USA, snacka lite rally med sonen och så eventuellt diskutera lite trädgårdsförändringar på Haga slott med Victoria och Daniel. Inte bli kommenterad och betittad av journalister från när och fjärran.


Så...kan vi inte låta honom vara? Hurra snabbt och låt dom sen åka hem till deras egen gräddtårta och flagga på bordet?


Jamen, så gör vi!



Mitt 6 juni-firande blir nog mest ett enda grävande i blomjord, krukor och sånt...det är skoj det med.


Musiktipset för dagen måste nog bli

" Välkommen, välkommen hit"

Lars Winnerbäck, tror jag....


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards