Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Lena - 12 februari 2012 19:08



Vädret idag har varit helt sagolikt. Gnistrande snö och strålande sol, såpass varmt (alltså...inte-kallt är nog en bättre benämning) att man inte frös ihjäl utan vantar korta stunder. Några centimeters nattgammal nysnö gav lite motstånd i pulsandet på skoterspåret. Underbart är nog det bästa ordet.

   Maken, jag och hunden hade en skön tur ut till isen. Vi fick väja för skotrar lite då och då, hosta lite då bensinångorna passerade men för övrigt var det  härligt. 



Det blev lite pusslande av tillvaron tack vare två spännande skidstafetter som vi ville se......men solen vann. Tur är då det, tänk om man skulle "glömma bort" att vara ute i vinterföre till förmån för att se vintersport på teve.....











¤¤¤¤¤¤¤¤





Min fascination för annorlunda skulpturer och konst har följt mig genom livet. Om man går efter kajen i Sundsvall kan man stöta på dessa fina katter. 


   Vackert!


Tänk om man skulle ha dessa skulpturer i trädgården.....kanske tillsammans med de där tranorna jag visat tidigare? Skulle nog bryta av från resten av kvarterets stil.....

En variant/alternativ till fågelskrämma i jordgubbslandet? Nä....fy på mig.....hädar ju konstnärerna.


Slutligen är det så att vi/jag inte lyckats lista ut vilken låt det är...ni GeoCaching-problemet.....fortsätter att humma långsamt, lagom fort och i ett rasande tempo....fortfarande utan framgång...har något nåt tips på hur man ska gå vidare?


Mortuta


  

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards