Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Lena - 29 maj 2012 18:53

 


Trots den samlade meteorolog-elitens dystra väderprognos om denna dag sken solen.

Inte sådär tokvarmt så att man var tvungen att sitta i skuggan alternativt kränga på sig bikini och sånt. Nej då, en lagomt solig och småblåsig dag där trädgårdpyssel har stått på agendan.


Fram med de där plantorna som skyddades från de nattliga kalla kårarna. Hade ju lytt min svärmors råd, för en gång skull..... 

(kylan som faktiskt aldrig drog fram.....så jag slet som en dåre i onödan...)


 







Det skapar en hemtrevlig känsla över trädgården då blommorna är på plats och fröerna ligger i fina rader under växtdukarna. Så....naturen...nu har jag gjort min del i avtalet. Se till att växa nu!


   Kenzo fick ett ben för att "roa sig" i väntan på långa turen. Han tittade tveksamt på både mig och benet....suckade lite och började sen att gnaga lite förstrött. Dumpade sen en halvgnagd slemmig pinne på vardagsrumsgolvet, smög in i sovrummet och kröp upp i vår säng istället.    





¤¤¤¤¤¤¤



Strax ska hunden och jag springa vårt alldeles egna Blodomlopp, här hemma i skogen. Optimist som jag är inbillade jag mig tidigare i vår att det skulle funka att vara med på det "riktiga" loppet....men insåg sen att det där med  tokjävlamycket folk inte skulle fungera. Det vore ju som att verkligen be om Brain Crash och dödläge i flera dagar. Och nåt har jag ju lärt mig under det senaste året, tror jag.


Hej och hå....



Mortuta



Rättelse från igår....Saadelookalike-killen är ju norrman....förlåt Island.


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards