Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Lena - 13 februari 2011 09:22

  

Jag har fixat och trixat med kameran en stund på morgonen, hittade också en fin bild på mina vackra ringar...det är lite läckert med avspeglingen på den blanka ytan.


  

Tulpanerna på bordet får bli dagens objekt, testar att ta s.k makrobilder och titta gärna på blommornas detaljer, det är rätt kul med såna bilder.

      

Jag gillar verkligen att fotografera, både vardagsbilder och sånt "som står stilla", dvs byggnader, växter, natur m.m Gissar att mina döttrar ler då de läser detta och tänker på alla dörrar som jag fotat genom åren...

...ser redan fram emot att fota på Malta i april.

Ett annat kommande fotoprojekt är familjen, ska försöka fånga dem i fräscha vinklar för ett kommande montage i vår hall då den väl blir renoverad....tänk er, svart/vitt eller bruna kontraster, stora bilder på en vit vägg...

 

Hade en underbar dag på IKSU Spa igår tillsammans med två goda vänner. Ett flertal gånger under dagen konstaterade vi att det var så lyxigt "att inte göra någonting alls", " ligga vid bubbelpoolen i flera timmar och halvsova är helt okej" m.m Vi hann med lite skumpa och pannacotta i skymundan ...för sånt får man ju inte ta med på spa..hi,hi.  Det är då inte varje dag man gör såna "bus".

Vi avslutade kvällen med en helt magiskt god middag på Le Garage, en fransk-inspirerad restaurang i närheten. En smakupplevelse från start till mål. Vi hade god hjälp med vinvalen av några herrar som satt vid bordet bredvid, gissar att de var någon sort matrecensenter, det fotades och diskuterades mat och viner med personalen och med oss så.....vem vet vad de kommer att skriva sen...?

 

Så...vad händer idag då? Vinterpromenad trots -18, övningar med stämkollegor en stund mitt på dagen och sen lite söndagsslappande....

 

ha det gott där ute....

mortuta


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards