Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Lena - 24 februari 2011 20:30

Shit....jag höll då på att sätta kaffet i vrångstrupen. Läste på FB att yngsta dottern helt plötsligt lessnat på Malta-livet och skulle komma komma hem med några dagars varsel.

Hoppsan, tänkte jag. Vi som talades vid vid två-tidenoch då var allt bra och som vanligt...vindarna vänder snabbt nuförtiden...

Nåja, insåg efter en liten stund att det var nåt som tydligen kallas FB-rape...med andra ord, bara svammel.

 

Jag kunde lugnt fortsätta min kväll och andas ut.

 

Som vanligt då det är torsdag äts middagen sent och vi sitter i morgonrockar, nyduschade och fräscha. Torsdagar innehåller nästan jämt gym-träning och sen en god middag. härligt!

Denna dag hänger vi dessutom vid tvn och ser på repriserna av VM-åkningarna från Holmenkollen.

Fattar ni; Hellner och Jönsson tog guld o brons.!!!! Så kul!

Det är väl absolut något att glädjas åt och var sådär lagom stolt. Kan ju inte påstå att jag själv bidrag till segern....mer än att hejat som tusan...till och med på reprissändningen....lättroad? jajamen!

 

Okej, det var dagens ros. Nu över till dagens. veckans, månadens...ja de senaste fyra decenniernas ris.

Jag säger bara Mohammar Ghadaffi! Libyen! Stackars människor som bor där under den mannens ledning. Har han nåt fel eller ?

Såg en intervju för någon dag sedan och anser nog att karln har ett allvarligt fel nånstans. Nån som håller med?

Tänk att han är beredd att skjuta ner sitt eget folk....utan urskiljning....skyller på att det är droger som gör att människor börjat protestera mot ett mycket långvarit förtryck.

Det ska bli mycket intressant att följa vad som händer den närmaste tiden....eller är det så att man egentligen inte vill det med kännedom om hur Ghadaffi verkar vara?

 

Undrar om döttrarna som bor på Malta (som är väldigt nära Libyen) kommer att märka av ett ökande flyktingtryck till "sin" lilla ö.

 

 

Denna vecka har bestått av en hel del (läs massor) av jobb. Jag läser uppsatser på tvärsen och på längden. Roligt men väldigt tröttande, blev klar igår eftermiddag och det känns bra att få skriva in resultaten och gå vidare med nya uppgifter.

 

 

Nu är det dags för Lyxfällan, ny säsong. Ja, jag vet att det är lite förnedringstv, men ändå rätt intressant. Sitter bänkad!

 

Vi hörs

 

ps, ska klämma fram en del bok och musiktips om nån dag.....ds

 

mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards