Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Lena - 5 mars 2011 16:07

En underbar vandring i solen med en glad hund resulterade i följande bilder:

 

         

     

..ALLTSÅ.....det var helt underbart ute på isen....ååhh, det är så ljuvligt med vårvinter och att kunna gå ut i naturen i ett nafs. Just nu förstår jag verkligen varför vi bor en bit utanför stan....nära havet!!!!

 

...efter två timmar i sol och blåst kändes öl och chips på grannens soldäck rätt bra. Vi solade och pratade i flera timmar och kände att det var rätt okej med vinter och sol och snö.....

 

...dessutomhar jag upptäckt fördelar med att vara gräsänka ibland. I skrivande stund har tre (3) kompisar redan bjudit på fredagsmiddag, lördagseftermiddagsöl och lördagskvällsmys....hm, vem ringer och ger förslag om söndagen tro? eller ska jag fixa nåt själv då och vara helt för mig själv...???

 

See you

 

Mortuta

Av Lena - 5 mars 2011 08:49

  


...efter några dagar med datahaveri så är jag då äntligen på banan igen. Ha, ha...mitt stora teknikintresse/kunnande  (läs inte-intresse) visade sig i onsdags då "hela min värld" lade ner.

Min dator säckade ihop mitt i en genomgång med en klass, lite panik uppstod eftersom vi skulle se film via den och använda en projektor. Helt plötsligt stod jag där utan dator, provade med en annan dator men då går projektorn sönder....sista varianten för filmvisningen blev då tv och dvd som jag också är utrustad med i rummet där vi befann oss.

Vad händer då? Jo, då går tvn sönder....nån jäkla bildrör, typ, eller vad det nuförtiden är som kan göra att tvn bara svartnar....

Pulsen ökade något, eleverna uppvisade blandade reaktioner såsom -goda råd, -förslag om att få gå hem, -började sjunga och dansa i ett hörn etc....

Allt slutade med att vi löste ett korsord, pratade lite och gick hem...då fick jag tid att felanmäla och fundera över alternativ...men framförallt till att "slänga ur mig den armada av svordomar över teknik som inte fungerar".

 

(vår datatekniker förvarnade mig om hårddiskkrasch.....aj, aj,aj....som tur var gick allt bra....men jag fick fart och köpte en extern hårddisk och laddade igårkväll raskt över allt av värde. Det var väl bra att jag kom till skott och gjorde sånt som skulle vara gjort för länge sen....)

 

Därefter kunde jag gå ut ur rummet och vara go och glad igen, så det så!

 

Nåja, vad händer just nu då?

 

Maken är på tjänsteresa i Rumänien, lite otippat land kanske....det var visst nåt föredrag som skulle hållas för en massa viktiga höjdare så han packade finkostymen, föredragsgrejer och passet och  gav sig av i torsdags.

 

Hunden och jag får roa oss själva, vilken tur att solen skiner och att det är 2 plusgrader. Ska nog ägna hela denna härliga lördag ute på isen.

Kaffe, kamera och kexchoklad.....

 

Igår var det lägenhetstittardag. Just nu agerar vi, maken o jag, bulvaner för sonens affärer. Låter värre än det är, vi går på visningar och rapporterar till honom om presumtiva boenden.

Gårdagen innehåll två tvårummare hyfsat centralt. Den ena med lite pysselmöjligheter och den andra i tipptiopp-skick.

Det är inte lätt att veta vad som skulle passa honom bäst.

Vi får diskutera lite mer då det nu är dags för skiddagar i Sälen. Längtar verkligen till att träffa "lillpojken" och dessutom få åka skidor.

 

Våra malteser verkar må bra, våren börjar komma så smått på deras breddgrad och solen verkar värma mer.

Härligt.

Mer bekymrad kan man nog bli över det faktum att det så instabila Libyen ligger så, så nära och att det faktum att Malta används som flyktingbro.

Drömde en natt om att det blev inbördeskrig och att Malta på något vis blev indraget, invånarna fick fly eller husera soldater i sina hus (och på nåt vis var de som nyss köpt hus mer tvingade till det).....usch, det var ingen rolig dröm.

 

Min mycket goda vän Eva och jag satt igår med kalender och dator för att boka vår helgtripp till London. Vi ska mysa några dagar med shopping och cafeéer och sånt....

Behöver tips om ett schysst centralt hotell. Vet just DU om något? Ge mig det tipset, snälla.....

 

Nä, nu börjar Vinterstudion. Ska nog hänga vid tvn innan soliga-utfykten tar vid.

 

Imorgon blir det fina bilder....

 

ha det gott alla därute

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards