Alla inlägg den 11 september 2012

Av Lena - 11 september 2012 20:43

 


Ett stort kliv tillbaka till det som tidigare var det naturliga tillståndet. Att jobba på 50 %. Kanske är det  för det stora flertalet inget märkvärdigt men för mig en mental milstolpe. En viktig sådan.

Trodde inte i våras att det skulle vara möjligt men nu är jag framme vid detta delmål och lutar mig lite lätt mot den där stolpen...skönt! Ska nog stå fast vid denna position ett bra tag så att det verkligen blir stabilt.

 

Andra arbetsuppgifter men med samma härliga kollegor. Annat fokus men samma gemensamma mål. Lugn egen miljö men kan också välja att vara mitt i bruset om jag vill. Härligt!

 

Firar med ett litet "hurra".....!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Nu blir det fotbollshäng i soffan med hund och make och katt. Kan bli både trångt och varmt och sövande. Satsar nog inga slantar på oddset huruvida vi håller oss vakna matchen igenom. Brukar av nån anledning vara jobbigt att hålla ut båda halvlekarna. varför kan man ju undra. Det är ju landskamp och så....jamen, det är ju faktiskt inte alltid roligt att se dom kuta fram och tillbaka, peta lite på bollen sådär förstrött och sen tvärrusa mot mål och skrika till varandra....och så tjonga iväg nån höjdare....håller det dessutom på så i 90 minuter...då är det givet att sömnen infinner sig.

Hoppas ändå att dom vinner matchen, vore lite skämmigt för Hamrén & co att gå på pumpen mot Kazakstan.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Boktipset för dagen:

 

En geishas memoarer.

 

Har börjat idag med den, verkar bra. Intressant att läsa om något som verkligen ligger långt från den värld vi är vana. Nån som har läst den och har åsikter?


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards