Alla inlägg den 8 april 2011

Av Lena - 8 april 2011 19:36

Upp till kamp om grilltången, det är dagens motto i en debattartikel i dagens Aftonblad.

Ja, jag säger då äntligen är det någon lyfter bladet från munnen och säger som det är.

Alltså att kvinnor kan. Grilla alltså. Och inte bara handla, marinera, fixa sallad, fördrink, duka, potatissalladen och såsen.....utan även den ädla konsten att vända på köttbitarna på grillen.....för det är ju en konst, eller?

Ingen kan väl bli så sturks som en man då det vankas sommarfestmat och han ska få bli lite "Per-Morberg-slafsig" och göra något smaskigt.


Är det ned-ärvt sen stenåldern, det där med att mannen släpar köttet (djuret) till grottan och steker det över öppen eld?


Eller är grillen säker mark för medel-mannen, den position som vi medel-kvinnor fortfarande släpper ifrån oss? Framför allt då det nu är ett mode i att laga så finessrika maträtter som möjligt, vart hem fixar parmaskinkesnittar och små tiramisoer på löpande band.....

Tål att fundera över....


Gör det alla nu medan jag ägnar mig åt en god middag (tillagad av mig, hi hi) och så lite bastu....för det är ju fredag, ni vet.


Sen är det soffhörnet.... ni vet.


Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards