Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Lena - 2 januari 2012 14:09


Stenhuggeri som konst-art fascinerar mig mycket. Tänk så svårt det ska vara att forma något av sten....


   Keramik-skulpturer är också kul att titta på. Av någon outgrundlig anledning fascineras jag ofta av det lite ful-snygga mer är det påtagligt vackra.

   Det kantiga men samtidigt mjuka är vackert.


Har en teori på varför jag gillar detta. då jag själv försöker skapa något blir det kantigt, lite fulsnyggt eller ibland rent förskräckligt....och för att hålla upp självförtroendet och försvara mitt eget skapande så tycker jag att det kan bli snyggt ändå.        


Det är samma fenomen med konst, det abstrakta och grälla kan slå an en ton i mig som hos andra.....ibland i min absoluta närhet....väcker helt andra känslor.


     Dessa bilder är från Matisse-museét i Nice. Besök detta om ni har möjlighet....oj, oj så mycket vackert det fanns där. Besökte också Picasso-museét i Antibe men där fick man inte fota nåt.....där kan man prata om abstrakt skönhet...






Tycker att ordspråket "Skönheten finns i betraktarens ögon" stämmer väldigt bra och att man nog ska vara lite försiktig att "förakta" det andra "aktar"....







Mortuta


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards