Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Lena - 31 juli 2012 19:55

  Tror ni jag stått med händerna i rosenrabatter? Knappast....

Nej, idag har vi ägnat tiden åt gårdsskötsel. Eller kanske mera nyproduktion.

Länge har vi talat om att ett staket skulle förhöja känslan av trivsel och ombonad gårdsplan. Kanske det också ska hålla våra vänner rådjuren och en och annan lösspringande oönskad hund på avstånd lite mer.

  Sagt och gjort. Fram med bräder, spik och hammare. Lite planerande följde och sen...... Efter ett antal timmars gemensamt slit kan vi nu stoltsera med ett "nästan färdigt" staket. Det saknas en liten grind, lite oljefärg och nån planka men i stort sett är det klart.

 


   Det givna alternativet till hemarbete har idag varit badstranden. Men, efter att ha sett/besökt några såna i sommar så känns det inte helt nödvändigt längre. Beacher som varit så OHYGGLIGT packade med människor. Var man än tittade, vred sig, försökte hitta solpostition så var risken  att se rakt in i någon annans rumpa stor.  Inte kul......

Det har blivit sol o värme här hemma istället.


 

OS fortsätter och det ser glest ut med svenska prispallsframgångar....ja, jag vet att en ryttare tagit silvermedalj och det var kanonkul men i övrigt....tunnt. Hoppas att det vänder nu, har hört lite löst om kanotister och seglare som ska ligga bra till. Hoppas, hoppas......

 

Eftersom man får möjlighet att se sporter som inte är på teves ordinarie topplista så lär man sig lite också. Gymnastikens bisittare Veronica Wagner är nog en av de mest pratsamma expertkommentatorer jag varit med om. Herregud vad hon pratar.....men nånstans mitt i allt prat kommer hon med mycket fakta...så man lär sig en del.


Har försökt se på sånt som parallellsimhopp, kanotslalom, boxning och tyngdlyftning......men,tyvärr....jag är ledsen att säga det. Det är fortfarande skittråkigt och jag nickar rätt snabbt till. Trots OS....

 

 


   Tänkte lite på träning.....Hittade då en bild på en oändligt lång trappa (man ser bara en tredjedel av den på bilden). Jag har själv både tagit mig upp och ner i den och jag kan garantera att det var skitjobbigt...eller rent vansinnigt jobbigt eftersom vi i vår familj gärna gör saker rätt fort, så vi småsprang uppför så gott det gick.....Svetten rann och vi pustade......

Här kanske våra olympier som nu anser att de inte var tillräckligt tränade förlägga ett träningsläger? 

 

 

Avslutar med en bild på temat " Vad man gör med kanoteländet efter en OS-flopp".

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards