Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Lena - 20 juli 2012 23:10

Då minsann, då ska jag ha en vacker rosenträdgård. Sådetså!

 

Att det ska vara så himla svårt att få till en fin blomsterträdgård....Så länge jag har varit husägare, och det börjar ju nu vara en ansenlig mängd år, har jag försökt få till den där prunkande blomsterprakten som alla andra tycks ha. Hur gör ni?

 

Grannarna har tjusiga rabatter och klängrosor och dalior och liljor och guvetvad...vi, maken och jag, kör med buskar som växer och mest sköter sig av sig själva. Säkra kort alltså.

 

Varje vår gör jag nya försök....fast numera mer sansade förstås...

Har det lyckats då?

 

Kort och sanningsenligt kan jag då svara: Nix!....eller kanske Nja.....

 

Om man skulle räkna ihop alla växter jag genom åren tagit död på skulle det kanske vara rena rama straffskalan på det. Herregud, blomsterhandlare har förklarat och försäljt till mig, gröna-fingrarvänner förodlat och skänkt s.k lättskötta växter.....men resultaten har lyst med sin frånvaro.

Det skrumpnar ihop runt omkring mig....eller kanske mer....växterna vill inte riktigt ta sig ordentligt...leva vidare....växa till sig...i min närhet.

 

Inomhus kör jag på säkra kort, sånt som knappt går att ta död på. Sånt som s.k Garderobsblomma och liknande. Ute blir det mest pelargoner för de verka ju leva under de mest besvärliga förhållanden.

 

Tanken har slagit mig att byta ut hela sortimentet till konstväxter.....men, nja...nåt försök till ska jag nog göra.

 

Så därför var det ju skönt att få se på lite blomsterprakt. 

Varsågoda, ni får också se....

 

                 

 

Fint va?

 

 

Ser för övrigt på filmen om Johnny Cash, snacka om kvinnotjusare....med stor genomslagskraft som artist men en olycklig själ.

Bra avslut på fredagskvällen.

 

 

 

  Avslutar med en liten basilikum-odling. I en liten by träffade vi på en tjej som sålde egengjord pesto. Jag kunde inte låta bli att stoppa näsan i denna underbara kryddmatta....åh så fantastiskt det doftade..

 

 

Ses i morrn

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards