Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Lena - 3 augusti 2012 13:18


Teve o radio, tidningar och samtal "in real life", det mesta handlar om idrott. Sport i allmänhet men OS i synnerhet.....och då rätt mycket om våra egna idrottares framgångar och tillkortakommanden på arenorna.

 

Rubriker och snack om Misslyckanden och Dålig Toppning och Knappt Klubblagsnivå och jag vet inte allt. 

Världen verkar nästan gå under om det inte blir final. Alltså, HALLÅ!!

 

Det gör mig lite irriterad. Tänk att vara idrottare, vara en av de 40-50 bästa i världen. Fatta då att vi är mer än nio miljarder på jorden. Man har tränat i mängder av år, offrat kanske mycket av s.k vanligt liv.

Så gör man sitt livs prestation kanske, bli på 10-20:e plats av alla bästa i världen...

Och så får man höra att man gjort bort sig, misslyckats??

 

Hur tänker sportjournalisterna egentligen? Är det bara medaljer som räknas?

Givetvis är segrar och pallplatser det som de allra, allra flesta idrottarna drömmer om men jag tror också att det viktigt att sätta in det i rimliga persektiv.

 

Tål att grunna på lite till...

 

 

  Visar än en gång blåbären.....idag rensas det, jädrans i det!

Fatta hur mycket bär det kan rymmas i en tiolitershink!! Blå fingrar och lite lite blå om munnen.

 

Hm, hur får man bort det från fingrarna? Tips, snälla..

 

Gör samtidigt en mandelkaka med blåbär som test på bärens duglighet. Ska bjuda våra goda vänner imorgon. Hoppas det smakar gott och att jag då kan visa en fin bild och ge er ett bra recept-tips

 

 

Mortuta

 

  

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards