Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Lena - 12 augusti 2012 21:11

  Dagen började bra. Sovmorgon, smoothie, kaffe och korsord. Äppelträdets skugga skyddade litegrann från den oväntat varma morgonsolen. Det var säkert 22 grader, där vid halvtiotiden och vi hade nästan glömt bort hur ljuvligt det känns att sitta där och  livsnjuta allt som bara går.

 


Söndagspyssel, dvs först kolla på lördagens sammandrag och annat sportältande....och sen göra nåt själva. Städa nån garderob, motionera med och utan hund och så lite matfixande. Alltså en ypperligt bra helgdag.

 

  Nästan varje dag måste äppelträden tittas till litegrann. De små kartarna som inte ser tillräckligt livskraftiga ut måste bort så att resten får näring nog. Trodde väl aldrig att jag skulle gå där och klappa på träden och småprata.

Herregud.....så det kan bli va?


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


OS-finalen i handboll blev en rafflande historia. Shit, va spännande och attans så synd att de inte orkade ända fram. Fast, om sanningen ska fram var nog det franska laget något bättre. Rättvisa segrare alltså.

Men det hindrar ju inte att man engagerar sig och hejar sig hes. Vi bänkade oss med kaffe och proffsåsikter, som vanligt. Soffcoacherna, ni vet! Jag satt dessutom med min lilla bebiskoftestickning och förmodligen blev det hastighetsrekord....ju mer spännande - desto fortare gick stickorna. Detta trots att handsvetten skvätte av ren nervositet.

Har faktiskt inte granskat och sett om det blev rätt utfört.....men nån form av mjölksyrekänsla i händerna var det nästan.

 

Det var så spännande att se matchen så jag var i princip svettig och uppvärmd långt innan det var dags för eftermiddagens stav/gå/springrunda. Blev nästan dubbelt så trött...kändes det som i alla fall...

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Ikväll ska vi faktiskt se en film på teve. Känns som vi inte gjort det sen nån gång i mitten på juni, resor - OS - solsken - altanhäng....ja, det är mycket som varit alternativ till filmer. 

 

Inbillar mig att det är rätt många som tycker att, trots stort sportintresse och så....man kan andas ut lite nu och känner att tillvaron blir lite mer vanlig och att en OS-tablå inte längre styr umgänge och middagstider.

Fast.....attans så kul det varit, eller hur? 

 

För övrigt så vann jag inte ....ni vet i medaljtipset....det som vi gjorde med våra vänner. Jag blev sist med gissningen om 5 medaljer.....gjorde ju inget alls det....

 

 


Mortuta

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards