Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Lena - 19 maj 2014 20:11

 


Man kan tro att det är bara de stora megapopartisterna som ägnar sig åt skivsläpp och släppfest...Inte då....en nordligt belägen kammarkör ägnar sig också åt sådant.

 

Kammarkören Sångkraft släppte sin senaste cd i fredags och presenterade och firade detta på en hotellbar mitt i stan. Vi stod i den tjusiga trappan och sjöng för after work:ande umebor i nedre baren, presenterade en del av de vackra sommarsånger som numera då finns att avnjuta på den nya  cd:n Lust & Fägring.

 

Somrig körklang så det riktigt stänker om det....

 

 

 


En skön start på helgen alltså

 

¤¤¤¤¤¤

 

Nu är det måndag igen. Tokvarmt hela dagen och givetvis var jag inte helt beredd på det i morse utan svettades som en tok efter en jacka-promenad till jobbet. Jacka med kofta inunder alltså, klädd för det vanliga +7 som vi haft de senaste veckorna...våren kom alltså som en chock, den här gången också.

 

Nåväl, det har varit njutbart med sol idag även om det är från ett inomhusperspektiv det avnjutits. Björkarna slår ut och alla skolbarn skuttar runt som tossingar på skolgården. Helt ljuvligt.

 

Hann med en gåspringhasarunt-sväng i skogen på eftermiddagen, insåg då raskt att jag numera inte är ensam som rör mig i naturen. De tusen närmsta kompisarna (not!) i myggsläktet var också ute och rörde på sig. Kortvarig kortbyxelycka alltså.

 

Det synbara resultaten blev väl en sådär tjugo myggbettsblaffor första dagen...för de är ju som giftigast och ilsknast i starten av försommaren. Usch!

 

Sen kom störtregnet och allt blev som vanligt igen....

 

 

Mortuta

 

 

 

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards