Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Lena - 8 januari 2011 17:58

Redan igårkväll planerade vi för en skiddag, om bara vädret tillät så skulle vi åka till slalombacken och åka premiäråken och få så där behagligt ont i låren som man får i början på slalomsäsongen.

Blev det så? Nej då, vi sov länge, settern fick sin långa förmiddagstur med mig och ett par stavar och efter brunchen så startade VintersportTV.....och då är det klippt! Maken får alla orsaker till att inte vilja åka till backen och själv åker jag inte.....det är för trist. Så....

det blev till att kolla på skidskytte, störtlopp, slalom och längskidåkning idag....herregud, jag har nog lika mycket träningsvärk ändå, det tar på att heja på Anja, Kalla och alla andra.

Okej, vi hann ut en stund. Fick nästan dra lott om vem som skulle få ha turen att ha med hunden med på turen ut, maken vann och åkte glatt iväg på en sparktur med Kenzo i sele och jag fick stavgå alldeles för egen maskin.

  

Snygg va?

 

Dagens middag blev helt underbart god.

Lammfärsspett och fänkålsgratäng....Åhh, jag är fortfarande helt lyrisk av smakupplevelsen. Är det nån som vill ha receptet? Hör av er!

 

Snön har slutat att falla, tack och lov och plogbilen har åkt flera varv runt i kvarteret. Det är vacker och vitt överallt och med 10 minus så är det en fin vinterkväll.

 

Maken o jag ska ägna kvällen åt en bra film " Låt den rätte komma in", boken har jag läst två gånger (får nog bli mitt boktips för dagen) och filmen är bra på ett annat sätt. Har sett den men ska guida maken in såna filmer...hi, hi...undrar hur det går???

 

Dagens låt....lyssnade på Maroon Five då vi lagade mat, bra och trallvänligt.

 

ha det bra alla därute

 

Mortuta

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards