Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Lena - 6 januari 2011 11:40

   

  

Festkvällen kom, servetterna var brutna, stolarna i snörräta rader och bordet vackert dukat.

 

Det blev en fantastisk kväll, från start till mål. Våra kompisar hade verkligen tagit fasta på glamourtemat och flera kom i smoking och långklänning eller andra riktiga festplagg, minglade med champagnen och snittarna och hade riktigt kul med oss.

Vi agerade produktionsbolag och delade ut The Golden Apple Reward för stora insatser i stora kända filmer. Vi hade verkligen funderat och letat fram sånt som passade till var och en, allt ifrån Regi, Manus till Huvudroll etc.

 

Våra gäster hade fixat roliga upptåg och tävlingar, mycket kom att handla om filmrepliker och skådisar och det blev så oerhört många kommentarer av typen"...ja, men jag vet ju hur han ser ut men vad f-n heter karl" eller " men den filmen...vad den nu heter...har jag ju sett....tror jag..."

 

I baren slet vi sen med cocktaildrinkar som skulle göras efter konstens alla regler, hade lånat grannens (är utb. bartender) kursbok och blandade en del goda och färgglada saker.

 

Folk börjde droppa av vid två-snåret i natt och det kändes tungt att städa där vid tre-tiden sen....för att inte tala om då jag vaknade vid sju igen... somnade om och vilade lite till, puh...

 

Det vräker ner snö idag, hörde på radio att SMHI utfärdat klass 2 varning idag, då ska man ju inte ge sig ut på vägarna i onödan. Jag lovar, jag ska inte ut förrän ikväll och det är träningsdags. Kan i nödfall gå till gymmet, eller pulsa i djupsnön blir det väl.

 

Måste vila lite nu, flera av nattens gäster tänker visst komma på fika i eftermiddag. Maken bjöd dom i nåt svagt ögonblick under gårdagkvällens ystra timmar.

 

ses och hörs, imorgon är jag en redig och ordentlig kvinna igen..  

 

Mortuta

 


Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards