Direktlänk till inlägg 28 november 2011

DagTv

Av Lena - 28 november 2011 21:12

Om man befinner sig hemma på dagtid och inte har nåt viktigare och roligare för sig hamnar man förr eller senare framför tvn, åtminstone gör jag det då och då.

Därför ska jag nu presentera min lista på



"DagtidsTvprogram som jag fastnar framför......med blandade känslor"

gissar att det är fler än jag som kan göra en sån lista???

 

Sjunde himlen

Herrejösses så präktiga dom är i den familjen, de blandar stora och små slevar bekymmer med en skopa Gud och så några skvättar patriotism och en mängd moralkakor som tillbehör.

 

Extrem home makeover

Varje program är fyllt med skrik, hejarop, gråtande människor och hus som byggs på "nolltid" och så videokameror och webkameror. Orsaker till att hjälpa verkar aldrig sina.....snarare ökar det väl i dagens USA.

 

Top Model 2...eller3....eller 5....eller...16... 

Unga modeller som kämpar för en plats i den tuffa modellcirkusen. Av princip hejar jag alltid på de tjejer som är s.k plus models.

 

Colin and Justin

Ett inredningsprogram där två halvgalna skottar "hottar upp" kanadensiska hem som i deras tycke är omoderna och utan stil. Förmodligen förlagan till svenska inredningsprogrammet  med Simon &Tomas. Dessa skottska inredare har en förkärlek till guld, brokad, stora sänghimlar, maffiga lampkronor och annat som är lite...too much..

 

Hunden och de timslånga skogspromenaderna "räddar mig" från att fastna alltför länge....


Jaha!

Vilka program skulle DU sätta på din lista?


 

Nähä, du har inga s.k skämsprogram?? Glamour, Oprah, Våra bästa år, Lilla huset på prärien.....

Phh, tror jag inte


Det allra bästa med dessa program är dock att man kan se en stund, gå och göra nåt annat, slumra lite....och sen fortsätta se igen....



Ha det gott


Mortuta




 

 


 
 
helga

helga

29 november 2011 20:29

Tur att det finns dag-TV för allafsom är hemma av olika skäl. Jag ser såna program när jag är på hotell eftersom vi inte har så många kanaler hemma.

Jobbigt att du inte orkar läsa så mycket just nu. Bläddra i magasin kanske är bättre... Kram!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
oskrivnablad

oskrivnablad

5 december 2011 15:31

Brothers and sisters (fast den kanske bara går jäkligt tidigt på helgen?) Top model och sen är jag helt såld på alla de här programmen där människor är på jakt efter ett hus antingen vid havet eller på landet =) Det går några såna avsnitt varje dag, haha

http://oskrivnablad.wordpress.com

Lena

5 december 2011 17:18

Ja just det, glömde ju skriva om alla dessa "vi söker efter ett fint hus nåstans"-program.....älskar att se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards