Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Fredagskväll

Av Lena - 30 december 2011 20:52



En härlig vinterdag är till ända. Det är snö på marken....igen! Nu rackarns ska det väl få ligga kvar. Ljuset från snön ger sån härligt uppiggande känsla.

På programmet idag stod uppvaktning av ett födelsedagsbarn, hon inbjöd till Afternoon Tea och det vill man ju inte missa, eller hur?


Min goda vän E bor en sex-sju kilometer bort....ett litet problem för mig eftersom jag inte kör bil just nu....och för övrigt inte har nån bil hemma ens....men vadå? Jag tog på mig broddarna och fick en underbar timslång promenad på snö och is. Härligt!


Det blev en trevlig stund med te, scones, tårta och champagne. Underbart, känns som början på en tradition kanske?


Måste erkänna att det blev bilskjuts hem, jag hade glömt pannlampan hemma, en väg med inga gatlyktor, halt som tusan och därför fick jag kasta in handduken vad gäller retur-promenad. Besviken? Inte speciellt.

Det kommer en ny dag imorgon med härliga promenadmål.


På spåret-tävlingen ikväll vanns tyvärr inte av oss i soffan. Paret Strömstedt var några poäng vassare i avdelningen människoapor så.....Ny kamp nästa fredag.

 

Ikväll knackade det på dörren och där stod två av mina elever. De gav mig ett foto-collage förställande hela "min" klass och med kryapå-hälsningar till mig.


Gullebarna....det är väl det bästa ord jag kan komma på. Längtar tillbaka till dessa 15-åringar som kan vara så tjuriga, pubertala men också varmhjärtade och helt underbara personer.


Saknar dem   


Det är näst sista dagen på detta år....



Då är det väl dags att börja filura på nån allmän summering av 2011, så att man kan svara på någon av alla de frågetävlingar som brukar dyka upp såhär års....och så förstås ett gäng nyårslöften av varierad karaktär. Hm...nåt om att motionera mer, LCHF:a mer och njuta av livet mer kan väl fungera?

Vad har ni andra för nyårslöften?


Mortuta





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 3 februari 2019 17:03

    Hej världen!   Jag lever....   Bloggandet har definitivt legat på is, eller kanske rättare sagt under täcket med flunsan som sällskap.   Blä och usch så sjuk jag varit. Flunsan tog greppet över kroppen, dock inte det positiva si...

Av Lena - 2 januari 2019 08:00


    Precis som hos många andra med skrivarklåda ska det nu presenteras en sorts årsredovisning av 2018. En summering av vad mortuta tänkt och gjort under det nu passerade året.   Lånar, precis som nån gång tidigare, Underbara Claras variant och...

Av Lena - 30 december 2018 21:38

        Det finns något filter inbyggt i föräldrar vad gäller att minnas hur det är att umgås med småbarn, man minns bara brottstycken av hur det var. Tur är väl det för annars skulle man förmodligen backa varje gång en liten knodd närmar s...

Av Lena - 20 december 2018 00:00

Konst är bra konstigt.  Alltså inte konstigt som knäppt utan mer att det kan vara så annorlunda och att det verkligen inte är givet att man ska gilla/beröras/påverkas på nåt vis av det man stöter på.   Somliga anser att det enda som kan få ha e...

Av Lena - 16 december 2018 22:02

    Hushållet har haft kalas.   Jojo, som så många tidigare nästanjulhelglördagar har vi samlat en hoper kära gamla vänner och julkalasat utav bara tusan. Det är rätt fantastiskt att dessa vänner slänger sina egna julbestyr åt sidan och kom...

Presentation


Välkommen att dela mina funderingar...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards